قزوین؛

راه اندازی واحد کاردرمانی بیمارستان 22 بهمن

رئیس مرکز آموزشی درمانی 22 بهمن قزوین از راه اندازی واحد کاردرمانی و جذب کار درمانگر در این مرکز تخصصی روان پزشکی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ دکتر سید علیرضا حاج سیدجوادی افزود: در این واحد بیماران زن در روزهای فرد و بیماران مرد در روزهای زوج به انجام ورزش صبحگاهی، هنرهای دستی، نقاشی، تهیه کاردستی و ورزش های گروهی می پردازند.

وی اضافه کرد: ارزیابی های دقیق و جامع از عملکرد بیمار و مشخص کردن چگونگی‌ تاثیر اختلال روانی‌ بر شرایط زندگی‌ فرد، نحوه انجام امور روزانه زندگی‌ فردی از سوی بیمار و در نظر گرفتن برنامه ‌های مداخله‌ای متناسب با شرایط بیمار از مهم ترین فعالیت های کاردرمانی در زمینه بهداشت روانی‌ و کار با بیماران روانی‌ است.

حاج سیدجوادی، آموزش بیمار در مورد ویژگی ‌‌های بیماری و راه‌ های غلبه بر بیماری، آموزش مراقبان و سایر افراد خانواده در مورد نحوه برخورد با بیمار و شرایط بیماری وی، معرفی‌ و ایجاد تسهیلات مراجعه به مراکز و سازمان‌ های مفید دیگر برای بیمار و خانواده او، آموزش مهارت ‌های لازم زندگی‌ شامل مهارت‌های اجتماعی، روانی‌، شغلی‌، حل مسائل فردی، تصمیم گیری، اعتماد به نفس، کنترل رفتار و مدیریت مسائل مالی‌ شخصی‌ را از دیگر فعالیت های مهم کاردرمانی در زمینه بهداشت روانی‌ و کار با بیماران روانی‌ اعلام کرد.

وی در ادامه با اشاره به تعداد تخت های مرکز آموزشی درمانی 22 بهمن، گفت: در آغاز کار این مرکز درمانی با 20 تخت آغاز شد که طی دو سال گذشته توانسته ایم این تعداد را به 80 تخت افزایش دهیم.

رئیس مرکز آموزشی درمانی 22 بهمن قزوین یادآور شد: در حال حاضر 20 تخت در بخش اورژانس، 30 تخت در بخش مردان و 30تخت در بخش زنان این بیمارستان قرار دارد.

مرکز آموزشی درمانی 22 بهمن تنها مرکز تخصصی روان پزشکی در استان قزوین است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار