لرستان؛

ثبت جهانی فرش لرستان

رییس سازمان صنعت،معدن وتجارت لرستان گفت : با ثبت جهانی نشان جغرافیایی فرش دستباف استان، این کالای هنری در تمامی کشورهای عضو معاهده لیسبون ثبت و مورد حمایت واقع می شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبر نگاران جوان از لرستان ؛ صفی خانی گفت : ثبت جهانی این نشان که مستلزم احیا، بازنگری و خلاقیت برای تطبیق بیشتر با بازارهای هدف بوده با همکاری مرکز ملی فرش ایران، وزارت صنعت، معدن تجارت و اداره کل ثبت ثبت مالکیت صنعتی ایران در سال جاری انجام شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان ادامه داد: با توجه به سابقه دیرینه، ظرفیت های تولیدی و نشان ثبت شده در سازمان های جهانی، هم افزایی در تولید فرش دستباف استان بیش از هر زمان دیگری ضروری است.

صفی خانی گفت: لازمه این مهم، تقویت و تجمیع فعالان زنجیره تامین فرش دستباف در بالا و پایین دست شامل تامین کنندگان مواد اولیه، واحدهای رنگرزی، مراحل تکمیلی، پرداخت و شورفرش در سایه مدیریت متمرکز است که پیش از این در قالب بازارچه دائمی تولید و نمایش توانمندی های حوزه فرش پیش بینی شده است.

وی اقدام بعدی را ثبت نقشه فرش لری عنوان کرد و افزود: با راه اندازی قطعی این مرکز، گردشگران، سرمایه گذاران و تاجران می توانند به راحتی با تنوع و کیفیت این کالای با ارزش، اقدام مهمی در راستای ایجاد اشتغال، ارزآوری و ابعاد فرهنگی و هنری انجام شده و تولید و تجارت صنعت فرش رونق یابد.

به گفته وی در حال حاضر 23 هزار بافنده، سالانه 10 هزار متر مربع فرش در استان تولید می شود.

انتهای پیام/س
برچسب ها: فرش ، ثبت جهانی ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.