اهواز؛

آبرسانی با تانکر به 7 روستای هندیجان

سرپرست فرمانداری هندیجان از آبرسانی با تانکر به 7 روستای بخش مرکزی و چم خلف عیسی این شهرستان برای مصارف روزمره به صورت هفتگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید مهران رفیعی اظهار کرد: آب روستاهای هندیجان از طریق تانکر، برداشت از رودخانه و شبکه تامین می شود که آب رودخانه برای مصرف شرب مناسب نیست و شبکه آب روستاها نیز مشکل کمبود و تامین آب دارد.

وی بیان داشت: این شهرستان دارای 9 هزار و 500 مشترک شهری است و آب شرب آن از 3 نقطه سد آسک، چاه های سردشت زیدون و آب کارون تامین می شود.

رفیعی افزود: بخشی از آب هندیجان نیز از طریق دستگاه های شیرین سازی آب با استحصال از رودخانه زهره به شبکه آب شهری تزریق می شود که وجود مواردی همچون خشک شدن این رودخانه و نیز شوری(EC)  بالای آب این امر را مشکل ساخته است.

سرپرست فرمانداری هندیجان خاطرنشان کرد: بیش از 70 درصد شبکه آبرسانی شهری هندیجان قدمتی 40 ساله دارد که این فرسودگی موجب هدر رفت زیاد آب می شود و نیاز به نوسازی دارد.

این مقام مسئول اذعان داشت: انشعاب های غیر مجاز بویژه در سطح روستاها باید جمع آوری شود و کارگاه هایی که به صورت غیر مجاز اقدام به افزایش قطر انشعاب خود کرده اند باید نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.

سید مهران رفیعی تصریح کرد: صرفه جویی و مدیریت مصرف تنها راهکار مقابله با کم آبی در این منطقه است.

وی گفت: مدیریت مصرف آب امری اجتناب ناپذیر است و دستگاه های متولی در تامین و توزیع آب با مشارکت مردم اقدامات عملی به منظور کاهش الگوی مصرف و صرفه جویی بعمل آورند.

رفیعی اذعان کرد: مصرف آب به شیوه غیراقتصادی باعث گسترش بحران کم آبی در منطقه می شود، از همین رو نیازمند یک تغییر کلی و اساسی در الگوی مصرف هستیم.

سرپرست فرمانداری هندیجان افزود: تامین آب سالم و با کیفیت مطلوب برای مصارف شرب مشترکان اصلی ترین هدف ماست و باید با کلر زنی و نمونه گیری روزمره و سنجش آن با شاخص های کیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.