آبادان؛

مذاکره شرکت تاسیسات دریایی ایران با شرکت های اروپایی در اجرای طرح های زیرساختی گازی

شرکت تاسیسات دریایی ایران با شرکت های اروپایی در اجرای طرح های زیرساختی گازی در حال مذاکره است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران درخرمشهر گفت:این شرکت به منظور اجرای پروژه های بخش انرژی، در حال مذاکره با شرکت های بین المللی به ویژه شرکت های اروپایی است.

ابوالقاسم رحمانی افزود:پیش از این، ساخت سکوهای گازی یا نفتی نظیر سکوی فروزان به وزن هفت هزار تن در کشور کره جنوبی انجام می شد ولی هم اکنون این توان در داخل کشور وجود دارد.

وی با تشریح توان مهندسی شرکت تاسیسات دریایی ایران در زمینه اجرای طرح های زیرساختی گاز و نفت گفت:این شرکت در اجرای طرح های جدید زیرساختی نفت و گاز با شرکت های خارجی که توان سرمایه گذاری دارند، مشارکت می کند.

مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران همچنین با تشریح برنامه ها و اقدامات سال جاری این شرکت، افزود:طی سال جاری در مجموع پنج سکوی فازهای مختلف پارس جنوبی تکمیل شده و بارگیری می شود که سکوی 19C که پیش از این به دریا حمل شده بود، آماده بهره برداری است.

رحمانی گفت:سکوی 19 A که هفته گذشته بارگیری شد و سکوی فاز 21 پارس جنوبی که روز گذشته بارگیری شد، ظرف هفت روز بر بارج تحکیم و استقرار می یابد و 14 تیرماه به دریا حمل شده و عملیات نصب آن از 20 تیرماه آغاز می شود.

وی افزود:فاز 19 پارس جنوبی حدود هشت میلیون نفر ساعت کار شده و برای احداث سکوهای 20 و 21 حدود هفت میلیون نفر ساعت کار انجام شده و حدود 12 هزار نفر ساعت کارگر در روز مشغول به کار بوده اند.

عملیات بارگیری سکوی فاز 21 پارس جنوبی با ظرفیت تولید یک میلیارد فوت مکعب گاز روز گذشته در آیینی با حضور جمعی از مسئولان نفتی کشوری و استانی از یارد خرمشهر آغاز شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.