ارومیه؛

برگزاری کارگاه آموزشی مراقبین سلامت در مهاباد

آموزش مراقبین سلامت در راستای اجرا و راه اندازی سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) به 84 نفر از این نیرو ها در سالن کنفرانس این شبکه برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: با راه اندازی این سامانه که در راستای ارائه خدمات سلامت در قالب برنامه ها و پروژه های طرح تحول نظام سلامت اجرا می شود،تمام اطلاعات مربوط به خانوارها ،انواع خدمات بهداشتی درمانی مورد نیاز در مراکز و پایگاه های سلامت جامعه و خانه های بهداشت در این سامانه وارد و ثبت می شود.

وی خاطر نشان کرد: این کارگاه در قالب سه گروه 28 نفره از مراقبین سلامت شهرستان به مدت 9 ساعت با نظارت واحد گسترش و مدرس معاونت بهداشتی برگزار شد.

وی اظهار داشت:تمامی اطلاعات خانوار ها در دفاتر مربوط به خدمات و برنامه های بهداشتی و درمانی در این سامانه جمع آوری می شود و در این سامانه تمامی اطلاعاتی که به صورت کاغذی و سنتی ثبت می شد به صورت الکترونیکی و آنلاین ثبت شده و دسترسی به اطلاعات بیماران با سهولت بیشتری انجام می شود.

شایان ذکر است از کاربردهای این نرم افزار می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

مدیریت جمع آوری، ذخيره، پردازش، بازیابی و توزيع اطلاعات واحدهای ارائه دهنده خدمت شامل اطلاعات مکانی،امکانات و تجهیزات، تعمیرات و استانداردهای مربوطه در دوره های زمانی مختلف.

· مدیریت اطلاعات ارائه دهندگان خدمت شامل نقشها و سطوح دسترسی .

· مدیریت اطلاعات دریافت کنندگان بر اساس بانکهای اطلاعاتی موجود در سطح ملی و محلی و ارائه خدمات سلامت بر اساس سن، جنسیت، علائم خطر، بیماریها، محل ‌سکونت، خانوار، پیگیری ها از طریق ابزارهای در دسترس ارائه دهندگان خدمت و ... .

· ارائه گزارشهای دوره ای روزانه، ماهانه، فصلی و سالانه بر اساس رخدادهای ثبت شده در سیستم و دسته بندی اطلاعات بر اساس رخدادهای مورد درخواست مانند زیج حیاتی، بیماریهای غیرواگیر بر اساس سن و جنس و ...

· ارائه خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی مانند ویزیت، آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه بر حسب نیاز واحدهای مربوطه.

· مدیریت مالی واحدهای ارائه دهنده خدمت ، میزان اعتبار و هزینه ابلاغی منطبق بر عملکرد

· مدیریت زمان و تواتر خدمت در مراکز ارائه دهنده خدمات بر اساس ویژگی های دریافت کنندگان خدمت

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.