زنجان؛

افتتاح بخش دیالیز انجمن کلیوی زنجان

بخش دیالیز انجمن کلیوی زنجان در شهریور ماه امسال با گنجایش ۳۰ تخت دیالیز افتتاح می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبر نگاران جوان از زنجان ؛ مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت : در حال حاضر ۳۲۷ نفر بیمار دیالیزی در استان وجود دارد.

طهماسبی افزود : تمامی تجهیزات و خدمات این بخش مطابق با استانداردهای بین‌المللی است و خدمات درمانی و معیشتی این انجمن نیز در آنجا متمرکز خواهد بود.

مدیر انجمن کلیوی استان زنجان یاد آور شد: انجمن کلیوی برای پیشگیری از بیماری تخفیف ۵۰ درصدی هزینه آزمایشات بیماران کلیوی را با معرفی به آزمایشگاه بوعلی را در دستور کاری خود دارد و همچنین این انجمن‌ها در نمایشگاه‌ها تست قند خون و دیابت رابرگزار می‌کند.

طهماسبی انجمن کلیوی را اولین خیریه فعال در حوزه سلامت عنوان کرد و افزود:انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران در سال ۱۳۵۹ به همت زنده‌یاد حاج‌آقا مصطفی قاسمی در تهران تأسیس شد و این انجمن هم‌اکنون به‌عنوان انجمن ملی دارای ۱۷۰ شعبه در کشور است که در اسفندماه ۱۳۹۳ در یونسکو ثبت بین‌المللی شد.

وی تعداد بیماران کلیوی تحت پوشش استان را هزار و ۴۲۸ نفر عنوان کرد و گفت:در حال حاضر ۳۲۷ نفر بیمار دیالیزی، ۴۵۰ نفر بیمار مراقبتی و ۶۵۱ نفر بیمار پیوند کلیه را در استان زنجان تحت پوشش‌داریم.

مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان تأکید کرد: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی زنجان نیز به‌عنوان یکی از این ۱۷۰ شعبه در سال ۱۳۷۰ تأسیس شد و بعد از ۲۴ سال هم‌اکنون با ۸ مرکز دیالیز با دفاتر نمایندگی انجمن در شهرهای زنجان، ابهر، قیدار، ماه‌نشان، خرمدره، ایجرود و طارم فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: دیالیز ، افتتاح ، کلیوی ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.