اهواز؛

ژاپنی ها یاری دهنده دانش آموزان عشایر خوزستان

10 کانکس پیش‌ساخته با ضمانت 6 ساله با اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان از سوی سفارت ژاپن برای دانش‌آموزانی که در مدارس پرخطر تحصیل می‌کنند، جایگزین می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیرآموزش‌وپرورش عشایر خوزستان از استقرار 10 کانکس پیش‌ساخته در مناطق عشایری استان تا یک‌ماه آینده خبر داد و گفت: حداقل به 100 کانکس دیگر برای رفع نیازهای آموزش‌وپرورش عشایر و جایگزینی مدارس خطرآفرین استان نیاز است.

حمید قنبری اظهار کرد: 10 کانکس پیش‌ساخته با ضمانت 6 ساله با اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان از سوی سفارت ژاپن برای دانش‌آموزانی که در مدارس پرخطر تحصیل می‌کنند، جایگزین می‌شود.

وی ادامه داد: این کانکس‌ها تا یک ماه آینده به مناطق اندیکا، ایذه، لالی و الوار گرمسیری انتقال می‌یابند و کلاس‌های بیش از 170 دانش‌آموز این مناطق در این کانکس‌ها برگزار می‌شود؛ البته این مقدار کافی نیست و ما حداقل به 100 کانکس دیگر نیاز داریم تا مدارس کنار جاده در مناطق عشایری را به آن‌ها انتقال دهیم.

مدیر آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان خاطرنشان کرد: در 2 سال اخیر گام‌های بسیار خوبی در این زمینه برداشته شده است به‌طوری‌که در منطقه اندیکا که پرجمیعت‌ترین منطقه عشایری کشور محسوب می‌شود 13 پروژه آموزشی یک، 2 یا سه کلاسه تا مهرماه آماده بهره‌برداری می‌شوند اما هنوز بیش از 100 مدرسه خطرآفرین، حدود 150 مدرسه چادری و حدود 40 مدرسه استیجاری در استان وجود دارد.

قنبری با بیان این‌که در بعضی مناطق به دلیل نبود راه برای انتقال کانکس و مصالح ساخت مدرسه، استفاده از مدارس چادری اجتناب‌ناپذیر است گفت: در 2 سال گذشته 60 کلاس درس به کلاس‌های استاندارد ما اضافه شد و امیدواریم در سال‌های آینده کمبودها به‌طور کامل برطرف شود.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.