تحصیل 400 دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی تهران

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشكی تهران از تحصیل 400 دانشجوی خارجی در پردیس های بین الملل این دانشگاه خبر داد.

محمد جلیلی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشكی تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در زمینه جذب دانشجویان خارجی در سال تحصیلی جدید در پردیس های دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: افزایش جذب دانشجویان بین المللی سیاستی است که دانشگاه به طور جدی با توجه به رسالت کشور برای بین المللی سازی پیگیری می کند که در دانشکده ها و رشته مقاطع مختلف سیر رو به رشدی در جذب دانشجوی بین المللی داشتیم. 

جلیلی افزود: این دسته از دانشجویان با مراجعه به سایت دانشگاه، درخواست تحصیل در علوم پزشکی تهران را ارسال می کنند که پس از بررسی صلاحیت ها در کمیته های تخصصی به وی پذیرش داده می شود و دانشگاه از بین تعداد بالای متقاضیان افراد دارای واجد شرایط را می پذیرد. 

وی با اعلام اینکه هم اکنون در حدود 400 دانشجوی بین المللی در دانشگاه علوم پزشکی تهران از طریق پذیرش تحصیل می کنند، اذعان داشت: علاوه بر این تعداد برخی دانشجویان از طریق بورسیه و وزارت بهداشت به دانشگاه معرفی می شوند. 

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشكی تهران در مورد برنامه های این دانشگاه در حوزه آموزشی گفت: یکی از برنامه های با اولویت بالا در سطح دانشگاه، بحث نظام جامع ارزشیابی است که در تمام برنامه های دانشگاه مستقر شده و از امسال برای کلیه برنامه های آموزشی ارائه شده، براساس چارچوب مصوب در شورای آموزشی تصویب شده با انجام ارزشیابی، نتایج آن برای ارتقای کیفیت استفاده شود.  

وی افزود: در تمام رشته مقاطع و دانشکده ها شیوه نامه خاص خود را تنظیم کردند که پس از تصویب در مرکز مطالعات و توسط شورای آموزش دانشگاه ابلاغ شده که اکنون در فاز اجرا و جمع آوری اطلاعات قرار داریم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.