شاهرود؛

افزایش نرخ کرایه تاکسی ها در شاهرود

طرح افزایش 24 درصدی نرخ کرایه تاکسی های شهر شاهرود از سوی شهرداری و شورای شهردر ستاد تنظیم بازار مطرح و تصویب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازشاهرود ،سید محمدرضا هاشمی فرماندار شاهرود با بیان اینکه،در شهرها به ازای هر یک هزار و 100 نفر نیاز به یک دستگاه تاکسی است، تصریح کرد: وجود تعداد زیاد تاکسی در شاهرود توجیه اقتصادی برای دارندگان ندارد
هاشمی با اشاره به بخشنامه وزارت کشور درباره افزایش کرایه تاکسی ها گفت: بیش از 800 راننده در شاهرود از این طریق زندگی خود را می گذرانند، با این حال در افزایش قیمت باید حال مردم نیز رعایت شود.
هاشمی تأکید کرد: این افزایش قیمت تنها برای تاکسی هایی است که تاکسی متر را نصب کرده باشند ، در غیر این صورت مجاز به دریافت کرایه مصوب از مسافران نیستند.
سید حسن میرفانی شهردار شاهرود نیز با بیان اینکه تاکسی داران مدت هاست به قیمت پایین نرخ کرایه اعتراض دارند، گفت: هر راننده در روز حداکثر 650 هزار ریال درآمد دارد و این میزان درآمدبا توجه به هزینه های آنان بسیار کم است.
سید حسن میرفانی با اشاره به بازدید کارشناسان شهرداری از شهرهای همجوار برای بررسی وضعیت کرایه تاکسی این شهرها و مقایسه آن با شاهرود، تصریح کرد: نتایج این بررسی نشان داد تاکسی داران شاهرودی در مقایسه با همکاران خود در این شهرها مبلغ کم تری دریافت می کنند.
وی همچنین با بیان اینکه طرح نصب تاکسی متر نسبت به ابتدای اجرای آن دگرگون شده ، افزود: تاکسی مترها از شرکتی معتبر و با کم ترین قیمت خریداری شده و ادعای برخی مبنی بر دست دوم بودن آن ها صحت ندارد.
میرفانی ادامه داد: این دستگاه با داشتن امکاناتی چون مکان یاب ، امکان نظارت بر خودروها و مسیر تردد آن ها را نیز فراهم می کند.
شهردار شاهرود با اشاره به پشتیبانی دو ساله این دستگاه ها از سوی شرکت سازنده، اضافه کرد: در صورت بروز هرگونه مشکل ،نماینده شرکت در شاهرود پاسخگوی رانندگان خواهد بود.
میرفانی با بیان اینکه تاکنون روی 704 خودرو تاکسی متر نصب شده ، گفت: 150 نفر بهای دستگاه را پرداخت کرده و 330 نفر نیز تاکنون برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه خرید این دستگاه به بانک معرفی شده اند.
وی افزود: رانندگانی که این دستگاه را نصب نکنند هیچ گونه خدماتی از شهرداری دریافت نخواهند کرد.
انتهای پیام/ز


برچسب ها: تاکسی ، افزایش ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.