کرمانشاه؛

قلیان چندین برابر مصرف سیگار ضرردارد

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: برخلاف تصور عمومی به دلیل استفاده از آب در قلیان، مضرات آن چندین برابر مصرف سیگار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهمن خدادادیان از جمع آوری تمامی اماکن عرضه قلیان در سطح شهر کرمانشاه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت:متاسفانه باور غلطی در این زمینه وجود دارد که تصور می‌کنند به دلیل استفاده از آب، مضرات قلیان کمتر از سیگار است،درحالیکه برخلاف تصور عمومی به دلیل استفاده از آب در قلیان، مضرات آن چندین برابر مصرف سیگار است.

وی افزود: در زمینه قلیان مشکل بهداشتی دیگری نیز وجود دارد و آن مربوط به استفاده مشترک از "دهنی" قلیان است که عاملی برای انتقال بیماریهای دهان و دندان و نیز هپاتیت به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: در کنار همه اینها محل‌های عرضه قلیان به مکانی برای عرضه دیگر مواد از جمله مواد مخدر و مشروبات الکلی تبدیل شده‌اند.

خدادادیان با تاکید بر لزوم جمع آوری قلیان از سطح شهرستان کرمانشاه، گفت: در همین راستا هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مختلف از جمله نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و اصناف به عمل آمده ومقدمات کار فراهم شده و همه در این زمینه به توافق رسیده‌اند.

مسئول کلینیک مبارزه و ترک دخانیات کرمانشاهبا اشاره به شناسایی 90 مکان عرضه قلیان در سطح شهر کرمانشاه، گفت: بیشتر این مراکز در پارک کوهستان، پارک شرقی و غربی تاق بستانو کرناچی مستقر هستند.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، قلیان ، مصرف ، سیگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.