آلودگی محیط زیست باعث شده همه فراری شوند حتی مغزهای متفکری که در منطقه هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نماینده اهواز در مجلس شواری اسلامی با اشاره به مشکل ریزگردها در غرب کشور گفت: مردم از این پدیده شوم ذله شده‌اند. اگر مردم برای ما عزیزند باید کمک کنیم که این مساله برطرف شود.

جواد کاظم‌نسب تاکید کرد: منطقه در خطر است؛ مهم‌ترین عاملی که باید منطقه را رو به رشد ببرد، سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است اما آلودگی محیط زیست باعث شده همه فراری شوند حتی مغزهای متفکری که در منطقه هستند،‌ به خاطر این عامل مهاجرت کرده‌اند.

او ادامه داد: برای رفع این معضل، نمایندگان چند استان مرزی که دچار این پدیده هستند، باید با هم متحد شوند و با همراهی دولت به دنبال راه‌حلی باشند. هرچند همین الان هم فعالیت‌هایی در استان وجود دارد اما کفایت نمی‌کند؛ شرکت‌های نفتی و موسسات استان باید در اعطای بودجه و برنامه همکاری کنند.

نماینده اهواز افزود: رفع این مشکل نیازمند فکر همگانی بین نمایندگان،‌ موسسات و شرکت‌های بزرگ، مسئولین رده‌بالای استانی و حضور فعال دولت در این امر است که باعث می‌شود مقداری از این وضعیت نابسامان را برطرف کنیم.

کاظم‌نسب همچنین گفت: با توجه به این که وضعیت اقتصادی،‌ وضعیت چندان مطلوبی نیست،‌ ما باید دولت را همراهی کنیم تا به نتیجه برسیم. ما باید به دولت فکر و راهکار بدهیم و از دولت بخواهیم از امکاناتی که در اختیار دارد استفاده کند تا این پدیده برطرف شود.

این نماینده مجلس، با اشاره به راهکارهای موجود برای رفع مشکل ریزگردها گفت: اگر با دقت حرکت کنیم، امکانات مالی را در اختیار منابع طبیعی و مسئولین دست‌اندرکار قرار بدهیم، منطقه را زیر کشت ببریم، مالت پاشی کنیم و دولت همراهی کند و از قدت قانونی‌اش استفاده کند می‌توانیم این مساله را حل کنیم.

او ادامه داد: منابع طبیعی باید وارد عمل شود و کمیسیون کشاورزی می‌تواند با اعطای برنامه‌های خوب، از دولت بخواهد وارد عمل شود و برنامه‌های مجلس را عمل کند.

نماینده اهواز در پایان گفت: اقتصاد کشور ما به بخش کشاورزی و نفت خوزستان وابسته است؛ اگر این بخش را آباد نکنیم و هوای پاک به آن نرسانیم، مردم مهاجرت می‌کنند و سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی دیگر در استان ما سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.