تبریز؛

نرخ خرید تضمینی گندم در ایران بالاتر از قیمت جهانی

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: قیمت خرید تضمینی گندم در ایران نسبت به قیمت جهانی بالاتر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ زارع تالی در جلسه هماهنگی خرید تضمینی گندم در جمع کارشناسان زراعت استان در هشترود افزود: بر این اساس کارشناسان، عاملان تشخیص و ذیحساب، در کنترل کیفی گندم خریداری شده باید نهایت دقت را انجام دهند.

وی اظهار کرد: دقت عمل در این زمینه موجب می شود از ورود گندم خارجی و آلوده در قالب خرید تضمینی توسط افراد فرصت طلب در چرخه خرید تضمینی جلوگیری شود.

اسماعیل کریمی اصل، مدیر جهادکشاورزی هشترود نیز در این جلسه گفت: تحقق اهداف و دستورالعمل های ویژه وزارت جهادکشاورزی در خرید، احقاق حقوق کشاورزان و بهره برداران و حذف افراد سودجو و فرصت طلب (دلالان عرصه خرید گندم) از چرخه خرید تضمینی در برنامه کاری این مدیریت قرار دارد.

جلسه منطقه ای هماهنگی خرید تضمینی گندم به منظور ساماندهی کشاورزان و مراکز خرید با حضور مدیران و کارشناسان شهرستان های میانه، هشترود، بستان آباد و چاراویماق در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هشترود برگزار شد.

در شهرستان هشترود سالانه حدود 230 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می شود که عمده محصول تولیدی آن گندم بوده و به علت تولید بیشترین میزان این محصول به انبار غله آذربایجان شرقی شهرت دارد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار