اهواز؛

لزوم توجه بیشتر به پارک های محلات

تنوع در پارک‌های محلات کم است و شهروندان انتظار دارند که پارک‌های محله‌ای از نظر روشنایی و امکانات توانمند باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شهردار منطقه سه اهواز گفت: با وجود اریه خدمات شهری، علی‌آباد در محدوده شهری اهواز قرار ندارد و شهرداری برای این منطقه پروانه ساخت و ساز صادر نمی‌کند ولی شاهد ساخت و ساز در این منطقه هستیم که مجاز نیست.

مجتبی گلستانی احداث پارک‌های محله‌ای یکی از خواسته‌های مردم است، اظهار کرد: تنوع در پارک‌های محلات کم است و شهروندان انتظار دارند که پارک‌های محله‌ای از نظر روشنایی و امکانات توانمند باشند.

وی با اشاره به پروژه‌های این منطقه افزود: در حال حاضر پروژه سرای‌محله با بیش از 2 هزار مترمربع زیربنا با 50 درصد پیشرفت در حال احداث است. پارک بانوان نیز از دیگر پروژه‌های فعال منطقه است. همچنین ساخت فرهنگ‌سرای منطقه فرهنگیان از بزرگ‌ترین پروژه‌های در حال احداث است که تاکنون عملیات احداث 2 طبقه از آن به اتمام رسیده و تلاش می‌شود تا پایان سال این فرهنگ‌سرا به بهره‌برداری برسد.

شهردار منطقه سه اهواز با اشاره به اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح چهارشیر نیز گفت: این تقاطع یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح کشور است که بسیاری از مشکلات ترافیکی را برطرف خواهد کرد. این طرح در راستای روان‌سازی ترافیک با هماهنگی پلیس راهور استان تنظیم شده است.
وی ادامه داد: البته اجرای هر پروژه تا زمان بهره‌برداری، مشکلات موقتی مانند مسدود شدن برخی خیابان‌ها ایجاد می‌کند که این مشکلات با افتتاح پروژه رفع خواهند شد.

 گلستانی با اشاره به روند اجرای بلوار ساحلی شرقی عنوان کرد: در تلاش هستیم که بلوار ساحلی شرقی از پل سوم تا پل نهم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد و همچنین به دنبال آن هستیم که بلوار ساحلی شرقی تا جاده کمربندی شیبان ادامه یابد و امیدواریم که در سال جاری این طرح کلنگ‌زنی شود.

وی با بیان این که تلاش شده در مناطق محروم، خدماتی در راستای بهبود وضعیت ارایه شود، گفت: در منطقه زرگان شبکه‌های دفع آب‌های سطحی اجرا شده و در منطقه علی‌آباد نیز زیرسازی و آسفالت انجام شده است. البته علی‌آباد در محدوده شهری نیست و با تصمیم شورای شهر و شهرداری اهواز برخی خدمات شهری به این منطقه ارایه می‌شود.

شهردار منطقه سه اهواز افزود: با وجود اریه خدمات شهری، علی‌آباد در محدوده شهری اهواز قرار ندارد و شهرداری برای این منطقه پروانه ساخت و ساز صادر نمی‌کند ولی شاهد ساخت و ساز در این منطقه هستیم که مجاز نیست.

وی ادامه داد: منطقه علی‌آباد، زرگان و بخشی از شهرک اندیشه با آن که در دل شهر واقع هستند ولی در محدوده شهری نیستند و مردم این مناطق محروم، مشکلاتی دارند و انتظارات آنها بحق است. اهالی این مناطق سال‌های سال در زمین‌های پدری خود ساکن هستند ولی مجوزی جهت ساخت و ساز به آنها داده نمی‌شود و از لحاظ حقوقی دچار مشکل هستند و در ارایه خدمات شهری نیز در این مناطق برخی مشکلات وجود دارد.

گلستانی اظهار کرد: با وجود این مشکلات، تعیین محدوده شهری در اختیار ما نیست ولی طرح جامع شهری در حال بازنگری است.

وی در خصوص رویکرد فرهنگی شهرداری نیز گفت: شهرداری متولی فرهنگ نیست؛ با این وجود آموزش شهروندی و توسعه فرهنگ شهرنشینی اساس فعالیت فرهنگی شهرداری است.

شهردار منطقه سه اهواز ادامه داد: به دلیل آن که دستگاه‌ها یه وظایف فرهنگی خود کمتر پرداخته‌اند، انتظارات در بخش فرهنگی از شهرداری افزایش یافته است و اگر کمتر و یا بیشتر عمل کند، حساسیت آن نیز زیاد می‌شود. البته اگر سطح فرهنگی و نحوه رفتاری شهروندان ارتقا یابد، از هزینه‌های خدماتی کاسته می‌شود.

وی با اشاره به مشکل فاضلاب عنوان کرد: در منطقه زیتون و کوروش، شبکه فاضلاب به دلیل قدمت و فرسودگی، ریزش کرده است. مشکل لایروبی شبکه فاضلاب نسبت شهرداری لایروبی را انجام می دهد ولی مشکل در ریزش شبکه فاضلاب است. شرکت آبفا همواره در کنار شهرداری بوده ولی با کمبود اعتبارات روبه‌رو است.

گلستانی با بیان این‌که به دلیل مخالفت شرکت نفت، عملیات احداث مسیر خیابان علاف از یک سال پیش معطل مانده است، گفت: اکنون رایزنی‌هایی شده و با همکاری استاندار جدید از هفته آینده احداث این مسیر از سر گرفته خواهد شد. نگرانی شرکت نفت از لحاظ ایمنی و وجود چاه‌های نفت درست ولی چاره دیگری وجود ندارد و انتظار ما این است که شرکت نفت نگاه مثبت‌تری داشته باشد.

شهردار منطقه سه اهواز با بیان این‌که موزه حیات وحش با 70 درصد پیشرفت در حال احداث است، گفت: 10 هکتار زمین نیز برای احداث باغ وحش جهت نگهداری حیوانات بومی استان به ویژه گوزن زرد در اختیار اداره محیط زیست اهواز قرار داده شده است.
منطقه سه اهواز، با 2 هزار هکتار مساحت و چهار ناحیه خدمات شهری و بیش از 190 هزار نفر جمعیت، در شمال شهر اهواز قرار دارد.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.