آبادان؛

دریافت مجوز راه اندازی اداره آبفا اروند کنار

مجوز راه اندازی اداره آب و فاضلاب اروندکنار از سوی مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب کشور دریافت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی مشکلات آب و برق این شهرستان گفت:امیدوارم بخش عظیمی از مشکلات مردم منطقه با راه اندازی این اداره که می تواند به طور مستقل از شهرستان عمل کند، برطرف شود.

جلیل مختار همچنین از تصمیم نمایندگان شهرهای آبادان و خرمشهر برای برگزاری جلسه ای مشترک با حضور فرمانداران دو شهر در جهت دستیابی به یک خروجی مطلوب برای انعقاد تفاهمنامه های مختلف با سازمان منطقه آزاد اروند به جهت دریافت حمایتهای مالی خبر داد و افزود: امید می رود تا مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند همان نگاه حمایتی که به آبفار خرمشهر دارند نسبت به روستاهای آبادان نیز داشته باشند.

وی  با اشاره به انتقاد جدی از وضعیت نابسامان آب شرب در مناطق روستایی خطاب به مسئولان آبفا خوزستان گفت: روستائیان منطقه از بابت وضعیت بد آب شرب مناطقشان به نقطه صفر رسیده اند و تاب و تحملی برایشان باقی نمانده است.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی با ابراز گلایه از وضعیت بد و نابسامان کشاورزی در شهرستان آبادان افزود: در زمان حاضر خرمای با کیفیت کشاورزان منطقه به دلیل نبود کارگاه های فرآوری و بسته بندی خرما با کمترین قیمت خریداری می شود که باید برای آن چاره اندیشی شود.

مختار از وجود امکان ایجاد ۲۰ کارگاه و کارخانه فرآوری خرما و بسته بندی در منطقه خبر داد و گفت: با انجام این کار علاوه بر افزایش قیمت خرما می توانیم زمینه ایجاد انگیز و کار بیشتر در میان کشاورزان را سبب شویم.

وی از سازمان آب و برق خوزستان نیز در جهت کمک به بهسازی دستگاه لایه بردار پس از هفت سال، کمک به لایروبی کانال ژیان و سایر تجهیزات موجود در بالادست و پائین دست سدهای موجود در منطقه یاری خواست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.