رقابت دانش آموزان اول متوسطه در جشنواره نوجوان خوارزمی

مدیر کل دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش از برگزاری مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی در خراسان رضوی خبر داد.

عظیم محبی مدیر کل دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص روند برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی گفت:‌ با توجه به اینکه در مقطع ابتدایی و متوسطه دوم جشنواره هایی با عناوینی جشنواره حابربن حیان  و جشنواره جوان خوارزمی برای نمایش دستاوردهای دانش آموزان در نظر گرفته شده است لذا جای چنین برنامه ای در متوسطه اول خالی بود و به همین دلیل از سال گذشته اقدام به برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی شد.

وی ادامه داد:‌ این جشنواره مراحل مدرسه ای و استانی را طی کرده و اکنون به مرحله کشوری رسیده است که طبق برنامه ریزی انجام شده در روزهای 27،28و 29 تیرماه در خراسان رضوی برگزار می شود.

 مدیر کل دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه جشنواره نوجوان خوارزمی فرصت مناسبی برای فعالیت های علمی دانش آموزان به شمار می آید، عنوان کرد‌: در این جشنواره  برنامه های متفاوتی در نظر گرفته تا دانش آْموزان بنابر توانایی ها و استعدادهایشان در جشنواره شرکت کنند.

محبی با اشاره به اینکه این جشنواره در محورهای پ‍‍‍‍ژوهشی،‌ دست ساز،‌ زبان انگلیسی و مواردی دیگر از این قبیل ارائه می شود، افزود:‌ براساس برنامه ریزی ها حداقل هر دانش آموز باید در یکی از محورهای جشنواره شرکت کند که البته تاکنون با استقبال خوبی از سوی دانش آموزان همراه شدیم و تعداد شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته با افزایش چهار برابری همراه بوده است.

وی اظهار کرد:‌ در مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی از هر استان یک دانش آموز به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند و در این مرحله به رقابت می پردارند.

مدیر کل دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد:‌ علاوه بر جشنواره نوجوان خوارزمی اقدام دیگری که در مقطع متوسطه اول مورد توجه قرار گرفته الگوهای برتر تحصیل است که اول شهریور ماه سال جاری با کمک دانشگاه فرهنگیان و با رویکرد درس پژوهی انجام می شود.

محبی ادامه داد:‌ برنامه تعالی مدیریتی نیز با حضور مدارس برتر مهر ماه امسال برگزار می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار