شکایت "مرکز آمریکایی برای قانون و عدالت" از وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص توافق هسته‌ای

"مرکز آمریکایی برای قانون و عدالت" با طرح شکایتی رسمی بر علیه وزارت امور خارجه آمریکا، خواستار شفاف سازی در توافقنامه هسته‌ای ایران شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، "مرکز آمریکایی برای قانون و عدالت" امروز در وبسایت خود با انتشار گزارشی از طرح شکایت بر ضد وزارت امور خارجه آمریکا خبر داد. این مرکز درخواست کرده تا اطلاعات دقیق در خصوص توافقنامه و دروغ های دولت آمریکا در خصوص آن منتشر شود.

این مرکز ماه گذشته با طرح شکایتی بر اساس " قانون آزادی اطلاعات" خواستار انتشار اطلاعات افرادی شد که در سانسور بخشی از ویدئوی دولت، بخشی که در آن به دروغگویی در زمینه توافق هسته ای ایران اعتراف شده بود، نقش داشته اند.

این وبسایت در ادامه آورده است: همانطور که ما پیشتر در شکایتمان اظهار کردیم، دولت در ابتدا اعلام کرد بخش حذف شده به دلیل خطای فنی رخ داده؛ اما پس از دریافت شکایت ما اعتراف کرد که حذف این بخش عمدی بوده است.

 در ادامه این مطلب آمده است: فرصت وزارت امور خارجه برای پاسخ به شکایت ما به پایان رسیده است و این وزارت خانه نتوانسته پاسخ مورد نظر ما را ارائه دهد. هیچ دلیلی وجود ندارد که آن ها نتوانند درخواست های ساده و روشن ما را برآورده کنند. متاسفانه مرکز آمریکایی قانون و عدالت باید برای پاسخ های مورد نیاز، وزارت امور خارجه را به دادگاه ببرد. تا به امروز بیش از 40 هزار آمریکایی برای یافتن پاسخ های مورد نظر به ما پیوسته اند.

این وبسایت در ادامه ادعاهای خود آورده است: دولت اوباما با بزرگ ترین کشور حامی تروریسم، ایران، مدت ها پیش از اطلاع عموم مذاکره کرده و درباره آن دروغ گفته است. آن ها در خصوص بزرگ ترین و مهم ترین مذاکره جهان در چندین سال اخیر دروغ گفتند. در ویدئوی سانسور شده وزارت امور خارجه، دولت اوباما به این موضوع اعتراف کرد. حذف بخش های اعترافی این ویدئو، اظهار این که حذف بخش هایی از آن به دلیل ایراد فنی رخ داده و عمل نکردن به درخواست های ما، همگی در راستای مخفی سازی حقیقت صورت گرفته است. ما درخواست داریم که نام اشخاص درگیر در مخفی سازی اطلاعات منتشر شود. قانون نیز از حق ما حمایت می کند. امروز ما وزارت امور خارجه را به دادگاه می بریم تا مردم از بزرگی دروغ وزارت امور خارجه آگاه شوند.

در انتهای این گزارش آمده است: این نخستین بار نیست که دولت در راستای مخفی سازی حقایق اقدام کرده است. دروغ و فریب های دولت اوباما باید متوقف شود. با این حال ما می دانیم که این اتفاق رخ نمی دهد. به همین دلیل بهترین کاری که می توانیم انجام دهیم، شفاف سازی این وقایع و پرده برداری از وقوع آن‌ها است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار