اهواز؛

لزوم برکناری شهردار اهواز

اگر شهردار پاسخ ندهد، روال قانونی موضوع دنبال می‌شود و قطعا شورای شهر با موضوع برخورد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عضو شورای شهر اهواز گفت: با شهردار اهواز بسیار مدارا کردیم ولی نتوانستیم کارها را پیش ببریم و اعتقاد داریم که بدون استیضاح، شهردار باید محترمانه کنار برود.

حجت‌الاسلام ‌و المسلمین قربان‌علی سعادت‌نیا با اشاره به طرح سوال از شهردار اهواز اظهار کرد: شهردار هنوز به سوال شورای شهر پاسخ نداده است. البته شهردار طبق قانون از زمان طرح سوال 10 روز فرصت دارد و تا روز شنبه می‌تواند پاسخ خود را به شورا اعلام کند و در جلسه آینده شورای شهر پاسخ ایشان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: اگر شهردار پاسخ ندهد، روال قانونی موضوع دنبال می‌شود و قطعا شورای شهر با موضوع برخورد خواهد کرد؛ البته معمولا شهردار جواب می‌دهد.

عضو شورای شهر اهواز با بیان این‌که حتی اگر شهردار اهواز به سوال شورا پاسخ دهد، از نظر خود بازنخواهم گشت، عنوان کرد: ما با شهردار مشکل شخصی نداریم، بلکه موضوع مطالبات مردم و حقوق شهروندان است. در حال حاضر حداقل مطالبات مردم رعایت نشده است. متاسفانه در حوزه‌های مختلف شهری مشکل داریم و در روند جذب سرمایه‌گذار و رفع مشکلات اداری شهروندان در شهرداری مشکل وجود دارد.

سعادت‌نیا ادامه داد: حتی در شهر اهواز یک پارک درست و حسابی که شکل و شمایل پارک را داشته باشد، نداریم.

وی عنوان کرد: با شهردار اهواز بسیار مدارا کردیم ولی نتوانستیم کارها را پیش ببریم. اعتقاد داریم که بدون استیضاح، شهردار باید محترمانه کنار برود. مسئولیت در نظام اسلامی یک امانت است بنابراین باید امانت‌ را به اهلش داد، چرا باید به مرحله‌ای برسیم که مردم به ما پشت کنند؟

عضو شورای شهر اهواز گفت: شهرداری یک کار خاصی است ولی شهردار اهواز پیش از این شهردار نبود و نتوانست بر کار شهرداری تسلط پیدا کند. از سوی دیگر شورای شهر نیز باید عاقلانه رفتار کند، به اعضای شورای شهر گفتم که یا انتقاد نکنید و منتظر بمانید که یک سال باقی مانده به پایان برسد و یا اگر انتقاد می‌کنید از ابراز قانونی خود هم استفاده کنید.

سعادت‌نیا ادامه داد: نطق‌های اعضای شورای شهر کاملا انتقادی است، در مسایل مختلف انتقاد وجود دارد. در این سه سال وضعیت کدام محله اهواز تغییر کرده است؟ به جز دو سه پل روگذر و زیرگذر چه کاری در اهواز انجام شده است؟

وی با اشاره به مشکلات شهرداری اهواز گفت: در سال نخست گفتیم که ابتدای راه است و به شهردار فرصت دهیم. سال دوم نیز گفتیم که امسال انتخابات است و ممکن است شهردار برای حضور در انتخابات از کار کنار برود، ولی در این یک سال که مانده هیچ تغییری مشاهده نکردیم.

عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: اگر شهردار اهواز نمی‌تواند کاری کند، باید کنار برود و فرصت را به کسی دیگر واگذار کند. چرا باید فرصت‌سوزی شود؟ به شهردار اهواز گفتم که شما از نیروهای بومی هستید و نباید فرصت‌سوزی شود. چرا باید تقابل ایجاد شود؟ شورای شهر نقاط ضعف شهردار را بر‌ملا کند و شهردار نیز ضعف اعضای شورای شهر را برملا کند.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.