ساری،

مازندران آماده فرآوری گندم قزاقستان

شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور آمادگی دارد گندم قزاقستان را فرآوری کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور در نشست با هیات اقتصادی جمهوری قزاقستان گفت: این شرکت با داشتن 46 کارخانه فرآوری آرد، آمادگی دارد گندم قزاقستان فرآوری و به کشورهای عراق و افغانستان صادر کند.

سید محمد جعفری با بیان اینکه در منطقه 2 (مازندران، گلستان و سمنان) 2 میلیون تن فضای ذخیره سازی گندم وجود دارد افزود: مازندران با داشتن سه بندر امیرآباد، فریدونکنار و نوشهر می تواند عملیات واردات گندم از کشورهای قزاقستان و روسیه را مدیریت کند.

وی به شرایط آب و هوایی کشور قزاقستان و مدت محدود برداشت گندم و شرایط حمل و نقل ارزان و فضای ذخیره سازی پایین آن کشور اشاره کرد و گفت : این شرکت می تواند به عنوان مرکزی برای ذخیره سازی گندم و تبدیل آرد و صادرات آن به عراق و افغانستان و سایر کشورهای منطقه و همچنین سوآپ گندم شود.

وی افزود : اولویت فعالیت شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 خرید تضمینی محصولات کشاورزی و ذخیره سازی گندم و مدیریت توزیع گندم یارانه ای و توزیع آرد و نظارت بر تولید نان است.

وی گفت : پیگیری و نهایی کردن این موضوعات نیازمند نشست های کارشناسی متقابل و به خصوص با انجمن صنفی کارخانجات آرد استان است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار