قم؛

گسترش «صله رحم» باعث کاهش افسردگی در جامعه می‌شود

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه صله رحم را از سفارشات مؤکد قرآن دانست و گفت: این سفارش اجتماعی که باعث کم شدن افسردگی‌ها می‌شود در جامعه کمرنگ شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در جمع زائران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به تفسیر آیه ۶۱ سوره نور اظهار داشت: نکته‌ای که از این آیه برداشت می‌شود این است که کسانی که وضع مالی خوبی دارند نباید سفره خود را از فقرا جدا کنند.

وی با بیان اینکه صله رحم یکی از سفارشات مؤکد قرآن است، اظهار داشت: متأسفانه این سفارش اجتماعی که باعث کم شدن افسردگی‌ها می‌شود در جامعه کمرنگ شده است.

این کارشناس مسائل دینی ادامه داد: اسلام برای رواج صله رحم فرموده که بدون اجازه می‌توانید از منزل برادر، خواهر، والدین، عمه، عمو، خاله و دایی و دوست صمیمی مواد غذایی بخورید.

وی با تأکید بر ریزبینی قوانین اسلامی اضافه کرد: صله رحم آن‌قدرثواب دارد که گفته شده برای قرض الحسنه ۱۸ برابر ثواب، برای صدقه ۱۰ برابر ثواب ولی برای صله رحم ۲۵ برابر ثواب نوشته می‌شود.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به سوره نحل گفت: در این سوره عدالت، احسان و صله رحم سفارش شده است و از پیامبر(ص) نیز نقل است که فرمود صله رحم کنید حتی اگر یکسال راه فاصله داشته باشید.

وی اضافه کرد: امام علی(ع) فرمودند سه گناه است که انسان در دنیا هم عواقبش را خواهد دید که یکی از آن‌ها ترک صله رحم است همچنین در روایات دیگر بیان شده که با چند گروه رفاقت نکنید از جمله با کسانی که صله رحم به جا نمی‌آورند.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: ارتباط با رحم آنقدر مهم است شرط عبور از پل صراط بیان شده است زیرا دارای آثار اجتماعی، جسمی، روحی و مالی و ... است و باعث پاک شدن گناهان انسان و زیاد شدن مال او می‌شود و مرگ انسان را به تأخیر می‌اندازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی در حفظ آبروی فامیل و تهمت نزدن به آنان تأکید کرد: امروز متأسفانه بازار شایعه و تهمت به خصوص در فضای مجازی داغ است و تقوا در نوشتن رعایت نمی‌شود.

برچسب ها: قم ، صله رحم ، کاهش ، افسردگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.