قم؛

نام‌گذاری یک خیابان در قم به نام «استاد ابوالفضل علامی»

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به خدمات متعدد قرآنی استاد ابوالفضل علامی، از نام‌گذاری یک خیابان در شهر قم به نام این استاد فقید خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ مراسم یادبود استاد برجسته قرآن مرحوم ابوالفضل علامی با سخنرانی حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم عضو مجلس خبرگان رهبری و تلاوت قرآن توسط قاری و داور بین‌المللی کشور استاد احمد ابوالقاسمی در مسجد انصارالمهدی قم برگزار شد.

در این مراسم ولی الله بیاتی رئیس و مصطفی ملایی و عباس ذاکریان اعضای شورای اسلامی شهر قم، موسوی معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع انساني استانداري، حجت الاسلام محمد لطفی نیاسر مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم، مجتبی تونه‌ای مدیر رادیو معارف و جمعی از معتمدین شهر و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

عضو مجلس خبرگان در سخنانی در این مراسم با گرامیداشت یاد استاد علامی، از این استاد فقیه به عنوان شاگرد مکتب قرآن یاد کرد و گفت: مرحوم علامه به حق شاگرد قرآن و محب امیرالمومنین بود و عمر خود را خالصانه در راه اعتلای قرآن سپری کرد.

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم در ادامه به تفسیر آیات جزو ۲۱ قرآن پرداخت و کسب روزی حلال، فعالیت فرهنگی صحیح، دشمنی با دشمنان اهل‌بیت(ع) و... را از جمله نکات مورد توجه در این آیات برشمرد.

در ادامه این مراسم کلیپی از قرائت قرآن تأثیرگذار استاد علامی در محضر بنیان‌گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۶۱ به نمایش درآمد.

احمد ابوالقاسمی، قاری و داور بین‌المللی قرآن هم در این مراسم ضمن بزرگداشت یاد استاد فقیه علامی تأکید کرد: هر چه در کشور برای قرآن و قهرمانان قرآنی هزینه شود منطقی است و ما را در رسیدن به جامعه قرآنی کمک می‌کند.

وی در ادامه با صوتی دل‌نشین و  زیبا به تلاوت آیات قرآن پرداخت که مورد توجه مردم قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در این مراسم اخلاق و تقوای استاد علامی را زبانزد دانست و گفت: این استاد بزرگوار عمر خود را در راه نشر معارف و آموزه‌های قرآنی صرف کرد.

ولی‌الله بیاتی با اشاره به خدمات متعدد قرآنی استاد علامی، از نام‌گذاری یک خیابان در شهر قم به نام این استاد فقید در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

در پایان این مراسم از همسر و فرزند استاد علامی با حضور رئیس شورای اسلامی شهر قم، مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم و استاد ابوالقاسمی تجلیل شد.

این مراسم در نهایت با نوحه‌خوانی به مناسبت سالروز شهادت حضرت امیرالمومنین(ع) و جز خوانی جزء ۲۱ قرآن به پایان رسید.

یادآور می‌شود استاد ابوالفضل علامی، قاری قرآن و صاحب تألیفات متعدد در زمینه علوم و فنون قرآنی است. این استاد فنون علوم مختلف قرآنی که از قاریان شناخته شده کشور بود پس از جراحی باز قلب در سال ۱۳۷۰ به توصیه پزشکان تلاوت قرآن را به شکل حرفه‌ای ادامه نداد و پا به عرصه آموزش مفاهیم قرآن و تحقیق و پژوهش در علومی همچون تجوید، وقف و ابتدا و ترجمه و مفاهیم قرآن کریم نهاد.

این استاد قرآن کریم به واسطه فعالیت‌های گوناگون قرآنی در پنجمین دوره مراسم تکریم چهره‌های قرآنی که توسط سازمان دارالقرآن برگزار شد، به عنوان «استاد آموزش قرآن» مورد تجلیل قرار گرفت.

آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در ۳ جلد، قرآن حکیم همراه ترجمه و تفسیر برخی از آیات، کتاب معلم راهنمای تدریس آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن، کتاب مربی راهنمای تدریس قرآن کریم ویژه آموزش ترجمه و مفاهیم، آداب تلاوت قرآن کریم، زبان قرآن، درآمدی بر دانش وقف و ابتداء، آشنایی با ضبط المصحف، فرهنگ اصطلاحات صرف و نحو عربی و قرآن صاعد آموزش معارف اهل‌بیت (ع) در ۲ جلد، بخشی از تألیف‌های استاد علامی است.

این استاد قرآن کریم ۱۶ آذر ماه سال گذشته پس از اقامه نماز مغرب و عشاء و با بیش از ۳ دهه فعالیت قرآنی در ۵۷ سالگی بر اثر سکته قلبی دعوت حق را لبیک گفت.

برچسب ها: قم ، قرآن ، نام گذاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.