بیرجند؛

عزاداری بیش از 5هزار نفر در گود باستانی زورخانه مالک اشتر بیرجند

در راستای ترویج معارف الهی و اهل بیت(ع) و در لیالی قدر بیش از 5هزار نفر در گود باستانی زورخانه مالک اشتر بیرجند عزاداری کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ مدیر زورخانه مالک اشتر بیرجند گفت: همه ساله،آیین نکوداشت شب های قدر و سوگواری مولای متقیان حضرت علی (ع) با حضور خیل مشتاقان ورزشکاران،قهرمانان و پیشکسوتان در زورخانه برگزار می شود.

علیرضا شاعر افزود: نگین درخشان معنویت و معرفت حق تعالی در میادین و فضاهای ورزشی این روزها و به ویژه در لیالی قدر در گوشه گوشه گودهای باستانی سراسر کشور و از جمله خراسان جنوبی، گرمای محبت اهل بیت(ع) را دو چندان کرده است.

وی گفت: یکی از این گودهای باستانی، زورخانه مالک اشتر بیرجند با مدیریت علیرضا شاعر از پیشکسوتان ورزش استان است.
وی افزود: در یک سنت چندین ساله و همه ساله در لیالی قدر و با حمایت خیرین و پیشکسوتان میزبان حضور 5 هزار نفری باستانی کاران و قهرمانان و ورزشکاران و خانواده ها با برگزاری مراسم دعا،سخنرانی و سینه زنی هستیم و در هنگام سحر در سفره حضرت علی بن ابی طالب(ع) میزبان حضور گرم و پذیرای محبت دوستداران حضرتش هستیم.

مدیر زورخانه مالک اشتر با بیان اینکه گودهای باستانی به ویژه در ماه های رمضان و محرم، جلوه گاه حضور شیفتگان حضرت علی (ع) پیشوای جوانمردی و پیروان راستین امام حسین(ع)سرور و سالار شهیدان اهل بهشت است اظهار کرد: جوانان و قهرمانان در این مراسم بیش از هر چیز دیگری موید دلدادگی،عشق و معرفت آنان به اهل بیت(ع) است .
مهدی قمری با تاکید بر کارکرد تربیتی و معرفتی گودهای باستانی،بر ضرورت توجه مسوولان و حمایت از این ورزش ملی،میهنی و مذهبی، خاطرنشان کرد:حضور ورزشکاران و جوانان در گودها، آنان را از آسیب های اجتماعی مصون می سازد و مسیر کمال و رستگاری را در ظرف محبت اهل بیت(ع) نشان می دهد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار