از آینه‌های قدیمی تا صفحات عکسبرداری ایکس-ری/ مدال‌های المپیک از چه چیزی ساخته شده‌اند؟

مدال‌های المپیک ریو از بازیافت آینه‌های قدیمی و صفحات عکاسبرداری بوسیله اشعه ایکس-ری تهیه شده است.

از آینه‌های قدیمی تا صفحات عکاسی ایکس-ری/ مدال‌های المپیک از چه چیزی ساخته شده‌اند؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ مدال طلا بر ای قهرمانان المپیک مفهوم سال‌ها تمرین و تلاش را دارد. با این حال، بنیاد ملی ورزش برزیل پاسخی ساده‌تر برای مفهوم مدال طلای المپیک دارد و آن "نقره بازیافت شده" است.

مدال‌های طلایی که مایکل فلیس، اوسین بولت، و دیگر ورزشکاران شناخته شده جهان در المپیک ریو انتظار آن را می‌کشند درواقع از نقره تشکیل شده‌اند. هر مدال طلای المپیک ریو شامل 99 درصد نقره و 1.2 درصد طلای آن عمدتاً برای آبکاری مورداستفاده قرارگرفته است. در مجموع مدال‌های طلای المپیک ریو فقط 500 گرم طلا بکار رفته است.

ویکتور هوگو بربرت –رئیس مدال‌سازی المپیک ریو—در این باره می‌گوید: این یک افتخار و یک مسئولیت بزرگ است. ساخت هریک از مدال‌های المپیک 48 ساعت به طول می‌انجامد و یک تیم 80 نفره وظیفه ساخت 5 هزار و 130 مدال را بر عهده دارد.

وی افزود: مدال‌های المپیک ریو از پایدارترین مدال‌های تاریخ المپیک هستند. مدال‌های نقره از آینه‌های قدیمی و صفحاتی که در عکسبرداری بوسیله اشعه ایکس-ری ایکس-ری انجام می‌شود، بازیافت شده است. مدال‌های طلا نیز عاری از جیوه است. در ساخت مدال‌های المپیک ریو کوشیده شده از مسموم سازی اکوسیستم اجتناب شود.

بربرت درباره طرح روی مدال‌های گفت: نایک، الهه بالدار پیروزی در اساطیر یونان و حلقه‌های المپیک یک روی مدال و در طرف دیگر نیز آرم خرس‌های ریو 2016 ضرب شده است.

المپیک تابستانی 2016 از 5 تا 21 اوت 2016 میلادی (15 تا 31 مرداد 1395)، در شهر بندری «ریودوژانیرو» در کشور برزیل برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار