ساری،

بدهی 35 میلیارد تومانی آب و فاضلاب روستایی

شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران 5 میلیارد تومان طلب و 35 میلیارد تومان بدهی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران عمده ترین مشکلات کمبود آب در روستاهای استان را مشکلات فنی،تحت پوشش نبودن برخی از روستاها و مصرف بی رویه برشمرد و گفت: در حال حاضر 18 هزار کیلومتر شبکه آبرسانی در استان وجود دارد که از این مقدار 5 هزار کیلومتر فرسوده است و اصلاح هر کیلومتر بیش از 40 میلیون تومان هزینه دارد.

45 هزار مشترک فصلی داریم

عبدالهی گفت: 1600 روستا با 385 هزار و 500 مشترک معادل جمعیت 85 درصدی تحت پوشش این شرکت می باشند که حدود 45 هزار مشترک فصلی هستند.

وی میانیگن سرانه مصرف را 150 لیتر در ثانیه برای هر نفر اعلام کرد وافزود: متاسفانه این سرانه به رقم 250 لیتر در شبانه روز و حتی در برخی از روستاها به 400 لیتر هم می رسد.

مدیر عامل آبفار مازندران با بیان اینکه کیفیت آب شرب روستایی در مازندران  مطلوب است گفت: سختی آب شرب روستایی در حد استاندارد است و در بحث میکروبی نیز به صورت مستمر آزمایش انجام می دهیم و آب شرب روستاهای تحت پوشش ما آلودگی میکروبی ندراند.

فقط25 درصد اعتبارات پارسال تخصیص یافت

وی اعتبارات سال گذشته را 57 میلیارد تومان بیان کرد و گفت: از این مبلغ فقط 25 درصد تخصیص یافت.

عبدالهی گفت: 57 میلیارد تومان اعتبار از این صندوق برای اجرای 46 پروژه آبرسانی روستایی در استان تخصیص یافت که تا پایان 31 تیر ماه سال 96 باید جذب و هزینه شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.