در ننگرهار ٣٢ مسلح داعش و طالب کشته شده‌اند

مقامات مى‌گويند که در نتيجه چند عمليات در ننگرهار، ٣٢ طالب و داعشى مسلح کشته شده اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، عطاءالله خوگيانى سخنگوى والى ننگرهار گفت که عمليات‌ها در ننگرهار و در ولسوالى هاى خوگيانى، لعل پور و اچين صورت گرفته است.

وی افزود که ديروز پليس محلى و طالبان مسلح، در منطقه مملى ولسوالى خوگيانى با هم درگير شدند، که طى آن ١٤ طالب مسلح کشته شده و ١٩ تن ديگر جراحت برداشته‌اند.

به گفتۀ خوگیانی در بين کشته شدگان، دو فرمانده محلى طالبان نيز بوده‌اند. در اين درگيرى، يک پليس نيز کشته شده و سه تن ديگر جراحت برداشته‌اند.

سخنگوى والى گفت که ديروز، هواپیمای نيروهاى خارجى، در حوالی ولسوالى لعلپور دو بار حمله هوايى انجام داده، که در نتيجه آن ٧ مخالف مسلح کشته شده و دو تن ديگر جراحت برداشته‌اند.

به گفته خوگيانى،  حملات مذکور در مناطق رحمتى و مارسينگى اين ولسوالى صورت گرفته، که طى آن يک موتر نوع سراچه، يک عراده موترسايکل و شمارى مهمات ديگر از بين برده شده است.

به اساس معلومات موصوف، جنگجويان کشته شده، با تحريک طالبان ارتباط داشته اند.

 موصوف همچنان افزود که نيروهاى داخلى، بالاى افراد مسلح داعش در منطقۀ کرکنى ولسوالى اچين حمله نموده اند، که طى آن چهار تن شان کشته شده و يک ميل دهشکۀ آنها نيز از بين برده شده است.

سخنگوى والى همچنان گفت که در جريان عمليات شاهين ١٨ در ولسوالى کوت، تاکنون هفت داعشى کشته شده و ١١ تن ديگر جراحت برداشته اند.

او افزود که در جريان عمليات مذکور، مناطق سيد حکيم، بهادربابا، پندوک و بعضى مناطق ديگر از حضور داعش تصفيه شده است.

پژواک نوشت: مخالفين مسلح، تاکنون در اين مورد چيزى نگفته اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار