گفت‏‎و‎گوی باشگاه خبرنگاران با یک روزنامه‎نگار افغانستانی؛

بحران‌های منطقه، ابزاری برای به‌حاشیه راندن آزادی فلسطین

رجایی گفت: آزادی فلسطین، همواره آرزوی جهان اسلام بوده و هدف اصلی بحران‌سازی‎های منطقه، به‌حاشیه راندن موضوع فلسطین و آزادی قدس شریف است.

بحران‌های منطقه، ابزاری برای به‌حاشیه راندن آزادی فلسطین«محمد سرور رجایی» روزنامه نگار افغانستانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون روز جهانی قدس و ضرورت وحدت امت اسلام برای آزادی قبله اول مسلمین اظهار داشت: آزادی فلسطین، همواره آرزوی همه جهان اسلام بوده و خواهد بود و دلیل اصلی بروز بحران‌های امروز منطقه، ناامن ساختن کشورهای اسلامی و به‌حاشیه راندن موضوع فلسطین و آزادی قدس شریف است.

وی با اشاره به پیام تاریخی حضرت امام خمینی(ره) درخصوص نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس، افزود: هر چه از زمان این نام‌گذاری تاریخی می‌گذرد، شور و اشتیاق بیشتری برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین در جهان پدیدار می‌شود.

رجایی هم‌چنین با اشاره به بحران‌های ناشی از حضور تروریسم در منطقه گفت: این بحران‌ها بی‌تردید به‌واسطه قدرت‌های استعماری و انحصارگرا در جامعه جهانی نشات می‌گیرد، اما با وجود ناامن‌سازی کشورهای اسلامی می‌بینیم که مسلمانان کشورهای منطقه فارغ از مرزهای سیاسی، در یک مرز اعتقادی کنار هم گرد آمده‌اند و به مقابله با اندیشه تروریسم و دفاع جانانه از حریم  اسلام و ارزش‌های اسلامی می‌پردازند.

وی با اشاره به نقش برجسته انقلاب اسلامی ایران در پیش‌برد آرمان‌های آزادی فلسطین خاطرنشان کرد: امروز مردم همان‌قدر که به آب نیاز دارند، به همان اندازه نیز به مقوله امنیت نیاز حیاتی دارند؛ لذا همان گونه که آسایش خود را می‌خواهند خواستار تحقق امنیت و آسایش مردم مسلمان فلسطین هستند.

این روزنامه‌نگار افغانستانی درپایان با تاکید بر وظیفه مسلمانان  در محکوم کردن تفکر تروریستی- آمریکایی  سطح منطقه و نیز حمایت از مردم مظلوم فلسطین، گفت: مسلمانان می‌بایست درراستای حمایت از مظلومان فلسطینی و  پیام تاریخی امام خمینی(ره)، در روز جهانی قدس حضور یافته و تنفر و انزجار خود را از قدرتمندان انحصارطلب جهانی اعلام کنند و بی‌تردید آرزوی مسلمانان این است که قدس شریف از چنگال صهیونیسم جهانی آزاد شود.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.