در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛

ابوشریف: متاسفانه مسئله فلسطین دیگر اولویت اول منطقه نیست

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین، کارشناس مسائل خاورمیانه و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور در گفتگوی ویژه خبری امشب به بررسی تحولات منطقه و آرمان قدس شریف پرداختند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، موضوع تحولات منطقه و آرمان قدس شریف با حضور "ناصر ابوشریف" نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین، "هادی محمدی" کارشناس مسائل خاورمیانه و "علاء الدین بروجردی" رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگوی ویژه خبری امشب 5 شنبه 10 تیر ماه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

متاسفانه مسئله فلسطین دیگر اولویت اول منطقه نیست

در ابتدای این گفتگو ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان این که متاسفانه امروز مسئله فلسطین دیگر الویت اول منطقه نیست اظهار داشت: هم اکنون منازعه، برخورد و رویارویی در جهان اسلام وجود دارد در صدر اولویت منطقه است و همان طور که مشاهده می کنید این جبهه عربی سعی می کند از ایران به جای اسرائیل برای خود دشمنی به وجود آورد ضمن این که در سال های اخیر از ابتدای بحران سوریه تغییراتی در وضعیت منطقه به وجود آمده است.

وی اضافه کرد: در انتفاضه اخیر هیچ پشتیبان عربی نداشتیم و حتی پشتیبانی مردم نیز بسیار ضعیف تر از گذشته بود.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تاکید بر این که ایران از ما حمایت سیاسی، معنوی ، مادی و نظامی می کند تصریح کرد: باید مشکلات منطقه به سرعت حل شود و انرژی ها صرف مبارزه با دشمن اصلی امت اسلامی گردد.

 اسرائیل به رژیمی تبدیل شده که صرفاً هزینه بر دوش هم پیمانانش می گذارد 

هادی محمدی کارشناس مسائل خاورمیانه نیز در ادامه بحث بیان داشت: پروژه صهیونیست از ابتدا فکر می کرد که با ایجاد اسرائیل برتر می تواند معادلات منطقه را در سیطره خود داشته باشد و صدای هر گونه اعتراض را در محیط داخلی فلسطین و یا منطقه سرکوب و خفه کند.

وی یادآور شد: این رژیم بین سال های 2006 تا 2011 طی ، 2، 3 جنگ علیه حزب الله و غزه متوجه شد که دیگر به عنوان یک نیروی برتر قابل شناسایی نیست و به رژیمی تبدیل شده که هزینه بر دوش همپیمانانش می گذارد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: از سال 2011 به این سمت شاهد یک تحول در رفتار متغییرها و بازیگران بین المللی هستیم تا این که بتوانند خلاء و کاستی که در توانایی رژیم صهیونیستی وجود دارد را جبران کنند و در این راستا نیز چند مرحله و پروژه منطقه ای را به اجرا گذاشتند.

محمدی گفت: بر این اساس آن ها ابتدا تلاش کردند که تحت عنوان براندازی نظام های وابسته به مقاومت یا حامی مقاومت این پروژه را جلو ببرند که ناکامی این جریان تحت عنوان بیداری اسلامی سبب شد تا آن ها به سرعت با استفاده از ابزار تروریسم تکفیری سعی کنند که این خلاء را پر کنند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه خاطر نشان ساخت: بعد از این که جریان تکفیری نیز رنگ باخت و نتوانست پروژه منطقه ای را محقق کند از یک سال پیش به این سمت جبهه گیری نظام های رسمی عربی شکل گرفت که سبب شد آن ها که هم پیمانان پنهان رژیم صهیونیستی بودند نقاب ها را کنار زنند و به شکل آشکار برای این که بتوانند دشمن اصلی امت اسلامی را از ذهن مردم منطقه دور کنند با ابزارهای رسانه ای و راه های گوناگون اسرائیل را از یک دشمن به یک دوست تبدیل کنند و یک تصویر وارونه را از شرایط منطقه نشان دهند.

محمدی در ادامه برنامه با اشاره به این که مردم فلسطین از دوران عرفات با پوست و جان و خون خود می جنگیدند گفت: امام خمینی (ره) آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز قدس نامیدند.

وی با اشاره به این که اگر رژیم صهیونیستی به تنهایی در عرصه بود و کسی از آن حمایت نمی کرد مردم فلسطین می توانستند با سنگ های خودآن ها را نابود کنند گفت: امروز پرچم فلسطین در دست جمهوری اسلامی ایران است و همچنین در دست ملت هایی است که به عدالت و شرافت قائل هستند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان این که رژیم صهیونستی دیگر جایگاه، کارکرد و توانایی خود را از دست داده است بیان کرد: علی رغم این که این رژیم جعلی به جدید ترین و مجهزترین سلاح ها تجهیز است ولی کارکرد خود را از دست داده است.

محمدی با بیان این که پول کشورهای مرتجع عربی در خدمت رژیم صهیونیستی است تصریح کرد: سیستم ها و نظام های بین المللی در خدمت نظام های ارتجاعی هستند.

وی با اشاره به رسوایی هایی بین المللی برای نجات رژیم صهیونیستی ادامه داد: سازمان ملل حاضر است با پول موضع خود را تغییر دهد.

ابوشریف در ادامه برنامه با اشاره به این که کودکان فلسطینی به خوبی از موضع فلسطین باخبر هستند و می دانند که مواضع رژیم جعلی صهیونیستی و عربستان چیست گفت: زمانی که اسرائیل تاسیس شد یک کمربند امنیتی در منطقه شکل گرفت اما از زمانی که در ایران انقلاب اسلامی شکل گرفت خوشبختانه این کمربند امنیتی کنار گذاشته شد.

وی با اشاره به این که حزب اسلامی ترکیه بر اساس روند سکولار شکل گرفته است بیان کرد: متاسفانه همه کشورها به نحوی روابط خود را با اسرائیل عادی سازی کرده اند.

 مشکل ، اسرائیل نیست بلکه مشکلی کسی است که از اسرائیل حفاظت و حمایت می کند

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به این که اگر کسی از لحاظ عقیدتی رژیم صهیونیستی را قبول دارد پس باید اذعان داشت که مسائل اسلامی را نمی پذیرد گفت: مشکل اسرائیل نیست بلکه مشکل کسی است که از اسرائیل حمایت حفاظت می کند لذا اگر اسرائیل به تنهایی در صحنه بود ملت فلسطین با سنگ های خود آن را نابود می کرد.

ابوشریف با بیان این که کمربند امنیتی اسرائیل کشورهای عربی هستند ادامه داد: ملت ها همیشه باید به مسئله قدس به عنوان نماد اسلامی توجه کنند به طوری که مسئله قدس شخصی نیست بلکه خداوند نیز در قرآن به آن توجه کرده است.

وی با اشاره به این که قدس جزئی از عقیده و شرع اسلامی است خاطر نشان کرد: ملت فلسطین همیشه برای مقابله با این رژیم جعلی آماده است.
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان این که اسلحه در کرانه باختری گسترده شده است گفت: در این کرانه اسلحه به صورت محلی ساخته می شود و همه عملیات ها از کرانه باختری به سمت رژیم صهیونیستی صورت می گیرد.

ابوشریف با اشاره به این که در کرانه باختری 630 ایست بازرسی وجود دارد ادامه داد: منطقه قدس از کرانه باختری جدا شده و با مجوز می توان تردد کرد.

وی با اشاره به این که متاسفانه پشتوانه ای برای ملت فلسطین وجود ندارد اظهار داشت: کرانه باختری به منزله زندان کوچکی است که از همه طرف مورد محاصره قرار گرفته است.

بروجردی در ادامه برنامه با اشاره به این که جمهروی اسلامی ایران امروزه پرچم دار مسئله فلسطین است گفت: جمهوری اسلامی ایران هرگز از مواضع خود در قبال فلسطین دوری نکرده است و همواره بر موضع خود پایبند بوده است.

وی با اشاره به این که سوریه و لبنان امروزه تاوان ایستادگی در خط مقاومت را می دهند  گفت: دیدگاه ارزشمند امام و رهبری محدود به مرزهای جغرافیایی نیست لذا امروزه مستشاران ما برای مقابله با رژیم صهیونیستی در کنار برادران فلسطینی، لبنانی و مقاومت هستند.

انتهای پیام/








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار