افزایش 39 درصدی واردات نفتی هند از ایران

رویترز در مطلبی نوشت واردات نفتی هند از ایران در سال جاری میلادی، به طور چشمگیری افزایش یافته است.

افزایش 39 درصدی واردات نفتی هند از ایرانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رویترز با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: اطلاعات اولیه نشان می‌دهد میزان صادرات نفتی ایران به هند در ماه ژوئن سال جاری میلادی افزایش چشمگیری (39 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته) داشته است. واردات نفتی هند از ایران در نیمه نخست سال 2016، با افزایش 58 درصدی از روزانه 216 هزار و پانصد بشکه در سال 2015 به 342 هزار بشکه رسید.   

شرکت نفت و گاز دولتی «هندوستان پترولیوم» سال 2012 (1391)، پس از اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران و تحت فشار کشورهای غربی، واردات نفت را از ایران متوقف کرد. این شرکت پس از سه سال و نیم واردات نفتی را از ایران از سر گرفت. میزان محموله نفتی خریداری شده از سوی این شرکت، یک میلیون بشکه برآورد شده است.  

اطلاعات اولیه نشان می‌دهد دهلی نو در ماه ژوئن، روزانه حدود 381 هزار و پانصد بشکه نفت خام از ایران خریداری کرده است که افزایش 0.6 درصدی را نسبت به ماه مه نشان می‌دهد. واردات نفتی هند از ایران در ژوئن 2015، حدود 274 هزار و هشتصد میلیون بشکه در روز بود. 

پیش‌بینی می‌شود واردات نفتی پالایشگاه‌های خصوصی و دولتی هند از ایران به 400 هزار بشکه در روز برسد که در 7 سال گذشته بی‌سابقه بوده است. 

صادرات نفتی ایران به هند از آوریل تا ژوئن (سه‌ماه نخست سال مالی)، 25.6 درصد افزایش یافت و از روزانه 306 هزار بشکه در سال 2015 به 384 هزار بشکه در سال جاری میلادی رسید.  



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار