نارضایتی پاکستان در خصوص بهای گاز خریداری شده از ایران

مقامات پاکستان به دنبال مذاکره مجدد با همتایان ایرانی خود برای کاهش بهای گاز خریداری شده از این کشور هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی تایمز؛ مقامات پاکستان معتقدند گاز خریداری شده از ایران گران بوده و قصد دارد در جریان دور جدید مذاکرات، بار دیگر بر سر بهای گاز وارداتی از ایران چانه‌زنی کنند.

"شهید خاقان عباسی،" وزیر نفت پاکستان، در این باره گفت: تعرفه گاز خریداری شده از ایران بالا است و برای اسلام‌آباد توجیه اقتصادی ندارد، به همین منظور درصدد برگزاری دور جدیدی از مذاکرات با مقامات ایرانی هستیم تا بهای تمام شده گاز را کاهش دهیم.

حزب مردم پاکستان قرارداد خرید گاز با ایران را امضا کرد؛ اما حالا مدعی آن است که بهای تمام شده گاز ایران حتی از گاز "ال اِن جی" نیز بیشتر است. به گفته مقامات پاکستانی گاز "ال اِن جی" 6 دلار؛ اما گاز ایران 8 دلار قیمت‌گذاری شده است.

نمایندگانی از وزارت نفت پاکستان در ماه جاری به تهران سفر می‌کنند تا درباره کاهش بهای گاز با مقامات ایرانی وارد مذاکره شوند.

این درحالیست که "شهید خاقان عباسی" پیش از این گفته بود پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان برای تامین نیازهای انرژی این کشور حیاتی است و اسلام آباد کاملا متعهد به تکمیل این پروژه است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۱۴ تير ۱۳۹۵
معلومه تعهد هاش رو داریم میبینیم
اگه ناراضیه بره از عربستان کودک کش بخره
دبه کردن .
آخرین اخبار