ارومیه؛

صدور ۱۴ هزار تن انواع کالا از مرز سردشت

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سردشت گفت: خرداد امسال بیش از ۱۴ هزار تن انواع کالا از مرز کیله سردشت صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،محمدصالح زندش با اشاره به اقدامات اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سردشت در خرداد امسال و در بخش بازرگانی خارجی اظهار داشت: در این بازه زمانی، صادرات از مرز کیله سردشت به بیش از 14 هزار تن و به ارزش 22 میلیون دلار رسید.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سردشت تصریح کرد: عمده محصولات صادراتی شامل کلم، کاهو،گوجه، خرما و محصولات پلاستیکی و مایع سفید کننده بوده است.

زندش از صدور پروانه بهره‌برداری یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی سردشت خبر داد و بیان کرد: این واحد صنعتی با توان تولید 914 تن در سال، محصولات و ظروف پلاستیکی تولید می‌کند.

وی افزود: تمدید یک مورد جواز تاسیس با پیشرفت فیزیکی97.5 درصد و شناسایی و پیگیری مشکلات 11 واحد صنعتی به منظور حمایت و رفع موانع تولید نیز از سایر اقدامات این اداره بوده است.

وی با اشاره به عملکرد حوزه نظارت و بازرسی این اداره گفت: در این رابطه ضمن بازرسی مستمر از کلیه واحدهای عرضه مرغ در سطح شهر در قالب گشت مشترک همراه با بازرسان شبکه بهداشت و اتاق اصناف، بازرسی از واحدهای صنفی مواد غذایی نیز که در ماه مبارک رمضان در سبد غذایی خانوارها در اولویت قرار دارد، انجام شد.

به گفته زندش، تعداد 323 بازرسی از واحدهای نانوایی سردشت، ربط ،نلاس میرآباد در خرداد ماه انجام و منجر به تشکیل پنج پرونده به ارزش 45 میلیون و 351 هزار و 642 ریال و ارسال آن به تعزیرات حکومتی شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سردشت با اشاره به اینکه تعداد بازرسی از واحدهای صنفی در ماه گذشته به یک هزار و 12 مورد رسید تصریح کرد: این تعداد منجر به تشکیل 9 پرونده به ارزش 46 میلیون و 196 هزار و 643 ریال و ارسال آن به اداره تعزیرات حکومتی شد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: کالا ، سردشت ، صدور ، تجارت ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.