ارومیه؛

تولید 25 درصدی فرآورده های دامی استان توسط عشایر استان

25 درصد از فرآورده های دامی استان توسط عشایر تولید و به بازار عرضه می شود .

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،مدیر کل امور عشایر استان در جلسه بررسی مسایل و مشکلات عشایر کوچ رو شهرستانهای شمال استان مستقر شده در مناطق ییلاقی شهرستان چالدران که در محل فرمانداری ترتیب یافته بود با اعلام این خبر گفت :استان آذربایجان غربی دارای 15 هزار 559 خانوارعشایری کوچ رو با جمیعتی بالغ بر 103 هزار نفر در قالب 12 ایل و 21 طایفه است که 11 درصد جمیعت استان را تشکیل می دهند .

زینال زاده با بیان اینکه این تعداد جمیعت عشایری استان نگهداری افزون بر 2 میلیون واحد دامی را در استان عهده دار هستند افزود :این عشایرقادر هستند در طول مدت اقامت خود در ییلاقات استان 50 هزار تن شیر 15هزار تن گوشت قرمز و 3 هزار تن پشم تولید و به بازار عرضه می کنند که سهم 25 درصدی تولیدات فراورده دامی استان را به خود اختصاص داده اند .

وی گفت : امسال در راستای بهبود تولیدات دامی و جلوگیری از هرگونه امراض دامی تا کنون 90 درصد از واحدهای دامی عشایر در مقابل بیماریها واکسینه شده اند و مابقی نیز در مرحله واکسینیه شدند هستند .

فرماندار شهرستان چالدران نیز در این جلسه با اعلام اینکه شهرستان چالدران با داشتن 75 هزار هکتار مراتع سرسبز ییلاقی سالانه پذیرای 28 هزار نفر از جمیعت عشایری کوچ رو شهرستانهای شمال استان است افزود :این عشایر با 400 هزار واحد دامی به مدت 3 ماه در 200 منطقه ییلاقی این شهرستان مستقر می شوند .

حسین زاده با بیان اینکه مراتع جزء سرمایه ملی به شمار می رود افزود: امسال در جهت جلوگیری از تخریب این سرمایه ملی در راستای طرح تعادل دام و مرتع عملیات پلاک کوبی دام ها با 60 درصدیشرفت کار در دست اجرا است .

انتهای پیام/ب

برچسب ها: عشایر ، دامی ، کوچ ، تولید ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.