ادامه واکنش‌ها به خبر افطاری حاشيه‌دار در دانشگاه امیرکبیر

این بار بیانیه‌ فارغ‌التحصیلان حاضر در مراسم افطاری دانشکده فیزیک دانشگاه امیرکبیر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به دنبال حاشیه‌های برگزاری افطاری مختلط در دانشگاه امیرکبیر و بعد از صدور بیانه، این بار فارغ التحصیلان این دانشگاه که در مراسم افطاری دانشکده فیزیک حضور داشتند بیانه‌ای را صادر کردند.

این بیانیه بدین شرح است:
" امسال نیز پس از نمایش‌هایی که توجه هیچ‌کس را جلب نکرد مراسم برگزار شد و حالا نیز خبرسازی و دروغ‌پردازی این جریان، مراسمی را که فرصتی شایسته برای تجدید دیدارها فراهم کرده بود، به گونه‌ای کاملاً مخدوش و مغرضانه انعکاس داده است...

خبر را با تیتری  آلوده به  غرض آغاز کرده‌اند که البته آغاز نیکویی است! اساساً پیش کشیدن مبحث نامرتبط اردوهای دانشجویی در متن این خبر و افزودن واژه‌های حساسیت‌زا همچون "مختلط" در رابطه با ضیافتی معنوی و مذهبی که با حضور مدیران متعهد دانشگاه و رعایت ملاحظات فرهنگی صورت گرفته است،  کینه‌توزانه‌تر از آن است که با شکل تدین و دلسوزی توجیه شود. 

عکسی را منتشر کرده‌اند که گویی خانم‌ها و آقایان در ضیافتی مشترک حضور پیدا کنند جرم است.

حال آنکه همیشه ضیافت افطاری مراسمی بوده است واحد با حفظ شئونات و ملاحظات فرهنگی. چیزی که بخشودنی نیست عمل زبون و زننده‌ی گروهی متظاهر و  دین‌فروش در سرقت و انتشار عکس‌های دانشجویان به شیوه‌ی  مجرمانه  است. جریانی از بستر عافیت که هرآینه نقشی مجعول می‌آفریند و در حالیکه در این مراسم هم حضور داشته است. از "لکه‌دار شدن وجهه‌ دانشگاه صنعتی امیرکبیر" و "تلاشی برای ایجاد ولنگاری فرهنگی" سخن می‌گوید. این در حالی‌ است که لکه‌ ننگ دانشگاه امیرکبیر این  پرونده‌سازی‌ها، و ولنگاری فرهنگی خودسری یک جریان خاص در امور فرهنگی دانشگاه است. "

در مقابل بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه بدین شرح است:
" برگزاری افطاری هایی که خود نقض غرض بوده و به نام تعظیم یک شعار اسلامی،حرمت های دیگری زیر پا گذاشته شده است. متاسفانه عده ای در دانشگاه صنعتی امیرکبیر بدنبال ولنگاری فرهنگی هستند و علیرغم اینکه برگزاری افطاری(مراسمات) مختلط طبق قانون مجوز نداشته،اقدام به برگزاری چنین افطاری های نامناسبی می کنند که هیچ تناسبی با فضای معنوی افطاری ماه رمضان ندارد. 

پس از برگزاری چنین افطاری هایی ریاست دانشگاه در یک اقدام به موقع،تشکل های دانشجویی رااز برگزاری افطاری مختلط منع کردند(که بسیج دانشجویی به نوبه خود از ایستادگی ریاست دانشگاه بر چارچوب های عرفی و دینی تشکر می کند)ولی متاسفانه طالبان هرج و مرج،احترام رییس دانشگاه را هم پاس نداشته و ایشان را هم فردی به ظاهر مذهبی نامیده اند که مانع برگزاری چنین افطاری های نامناسبی شده اند. "

این موارد در حالی است که ضیاء هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در رابطه با انتشار اخباری پیرامون برگزاری افطاری مختلط در دانشگاه امیرکبیر تاکید کرد: برای ما حفظ حریم‌ها در چارچوب مقررات یک اصل بوده است. البته من متوجه نمی‌شوم منظور از افطاری مختلط یعنی چه؟ ما نباید کاری کنیم که مسائل مورد وهم قرار گیرند. اینکه در یک افطاری خانم‌ها و آقایان باشند آیا مختلط می‌شود؟ من بعید می‌دانم چنین باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار