شهرکرد؛

پهپاد شناسایی اطفای حریق در چهارمحال و بختیاری مستقر می شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، از استقرار پهپاد شناسایی اطفای حریق در آینده نزدیک در این استان خبر داد.

پهباد شناسایی اطفای حریق در چهارمحال و بختیاری مستقر می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ علی محمدی مقدم گفت: چهارمحال و بختیاری به عنوان نخستین استان کشور با اختصاص 2 میلیارد و 500 میلیون ریال جهت استقرار پهپاد شناسایی اطفای حریق معرفی شد.

وی، آغاز عملیات احداث ساختمان پایگاه اطفای حریق درجه یک لردگان با 16 میلیارد ریال اعتبار را از جمله مهم ترین اقدامات مقابله با آتش سوزی در سطح استان عنوان کرد.

محمدی مقدم اضافه کرد: شرکت در دوره های آموزشی اطفای حریق داخل و خارج از استان، تعیین شهرستان های معین در آتش سوزی های بحرانی، راه اندازی پایگاه های اطفای حریق در سراسر استان و ایجاد آتش بر در مناطق حساس و بحرانی از اقدامات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از ابتدای امسال تا کنون برای مهار و پیشگیری از وقوع آتش سوزی است.

وی افزود: وجود هواپیمای آب پاش و بالگردهای اطفای حریق از دیگر تجهیزات مورد نیاز استان برای بهره گیری از تکنولوژی های نوین اطفای حریق می باشد که پیگیری برای تأمین آن در حال انجام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 41 و دو دهم هکتار از اراضی ملی استان در 24 فقره آتش سوزی طعمه حریق شده است، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 29 درصد در تعداد حادثه رخ داده و 61 درصد در سطح حریق کاهش داشته است.

محمدی مقدم، تشکیل 78 فقره پرونده تخلف در زمینه آتش سوزی اراضی ملی، اختصاص 10 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات اطفای حریق دهیاری های مناطق جنگل نشین و خرید 8 دستگاه خودروی مجهز به سیستم پیشرفته اطفای حریق را از اقدامات این اداره کل در سال گذشته برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی بیان کرد.

وی افزود: همکاری دهیاری ها و بسیج مردمی در مراحل آغاز آتش سوزی نقش مهمی در اطفای حریق دارد.

محمدی مقدم، تجهیز همه دهیاری های مناطق مستعد آتش سوزی به وسایل اطفای حریق، تهیه 50 دستگاه موتورسیکلت برای مناطق کوهستانی، مطالعات پهنه بندی با توجه نبود اطلاع کامل از مناطق حساس و بحرانی، ساخت باند فرود نزدیک منابع آبی، دفن اصولی زباله ها و تهیه لوازم به روز اطفای حریق را از جمله طرح های در دست اقدام برای جلوگیری از وقوع اتش سوزی در اراضی ملی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.

وی، از مردم استان خصوصاً ساکنان مناطق جنگل نشین خواست هر گونه تخلف زیست محیطی از جمله آتش سوزی را با شماره تلفن 1504 گزارش کنند.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار