ایلام؛

راه اندازی100 پایگاه امداد در 157 کانون بحران آتش سوزی ایلام

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: 100 پایگاه امداد و نجات شبانه روزی در 157 کانون بحران آتش سوزی ایلام راه اندازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ رضا احمدی اعلام کرد: 157 نقطه بحرانی حریق در جنگل های این استان شناسایی و اولویت بندی شده است که در 61 نقطه با مساحت 185 هزار هکتار امکان خطر آتش سوزی بیشتر است.
احمدی با بیان اینکه 100 پایگاه امداد و نجات شبانه روزی با همکاری هلال احمر در این 61 نقطه ایجاد شده است، اضافه کرد: با توجه به تفاوت سطح عرصه ها در برخی نقاط که وسعت بیشتر است 2 تا سه پایگاه مستقر شده و با ایجاد کمپ و ایستگاه و استقرار نیرو وضعیت حریق در جنگل های ایلام رصد می شود.
وی افزود: همچنین نقشه مناطق پرخطر حریق، وسعت و فاصله آنها تا جاده آسفالته و اداره کل منابع طبیعی به منظور اعزام نیرو و فرماندهی درست اطفا حریق در زمان طلایی بحران تهیه شده است.
احمدی گفت : نشست های متعددی نیز با حضور خداکرم جلالی رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و محمدرضا مروارید استاندار ایلام و مدیریت بحران استانداری ایلام در این زمینه برگزار شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام با بیان اینکه تمامی اعتبارهای ملی تخصیص یافته به استان در بحث پیشگیری هزینه شده است، اظهار کرد: 10 دستگاه خودرو کمک دار صحرایی و 12 دستگاه رودفایرتهیه و به شهرستان های استان تحویل داده شده است..
احمدی افزود: 200 دستگاه فلکس بک (کوله پشتی انفرادی) به منظور استفاده بهینه از آب در زمان حریق تهیه شده است و همچنین ادارات شهرستانی، بخش ها و یگان های مرتبط مانند بسیج، یگان ویژه نیروی انتظامی و سازمان های مردم نهاد تا حد امکان به بیل، شن کش و آتش کوب نیز تجهیز شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: سیستم های نوین و پیشرفته روز از جمله دوربین و پهباد برای کنترل جنگل های استان بکارگیری می شود ضمن اینکه هر 48 ساعت یکبار یک پایش توسط سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری از جنگل های استان انجام خواهد شد.
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.