تقاضای رابطه جنسی برای استخدام معلمان در ولایت غزنی

نمایندگان غزنی در مجلس افغانستان از فساد اخلاقی در بخش استخدام معلمان این ولایت سخن می‌گویند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ شماری از نمایندگان مردم غزنی در مجلس افغانستان از فساد اخلاقی در بخش استخدام معلمان این ولایت سخن می‌گویند.

این نمایندگان براساس شکایات مردم می‌گویند: برخی مسوولان معارف غزنی در قبال استخدام معلمین تقاضایی نامشروع کرده‌اند.

چمن شاه اعتمادی؛ نماینده مردم غزنی در مجلس گفت: متاسفانه انواع فساد از فساد پولی یعنی رشوه گرفته تا فساد جنسی در بخش استخدام معلمان ریاست معارف غزنی از مدت‌هاست که جریان دارد.

به گفته وی، براساس شکایت مردم به نمایندگان، مسوولان معارف غزنی هنگام امتحان استخدام معلمی، حتی از داوطلبان زن تقاضای نامشروع کرده‌اند.

اعتمادی تاکید کرد: برای رفع این مشکل به هر جا که ممکن است مراجعه کرده؛ اما این تلاش‌ها به جایی نرسیده است؛ زیرا به گفته او، مسوولان ریاست معارف غزنی در مرکز با مقام‌های وزارت معارف وابستگی دارند.

نفیسه عظیمی دیگر نماینده مجلس هم ضمن تایید فساد و دریافت شکایت‌های متعدد داوطلبان پست معلمی، گفت: با آنکه وزارت معارف از وجود فساد در معارف غزنی اطلاع دارد، اما با آنهم هیچ اقدامی نمی‌کند.

این در حالیست که محمدعلی اخلاقی نماینده مردم غزنی و عضو کمیسیون معارف مجلس نیز در یکی از نشست‌های مجلس گفت: در برخی ادارات در کنار فساد اداری؛ فساد اخلاقی نیز وجود دارد.

اخلاقی گفت: یکی از مراکزی که متاسفانه در آنجا فساد وجود دارد ریاست معارف ولایت غزنی است؛ معلمین به ما زنگ می‌زنند و با گریه می‌گویند تا زمانی که در پست معلمی کامیاب نمی‌شوند تا ۵۰ تا ۶۰ هزار افغانی رشوه پرداخت نکنند".

به گفته وی، کسانی در امتحان رقابتی معلمان موفق می‌شوند که پول داشته باشند و آنگاه آمر یا مدیر مکتب هم می‌شوند.

این عضو مجلس افزود: مسئولان ریاست معارف غزنی یک چال دیگر را تازه بلد شده اند که اگر در روند امتحان رقابتی پول گیرشان نیامد، هیچکس را کامیاب نمی‌کنند تا در مرحله بعدی امتحان زمینه اخذ پول برای شان فراهم شود.

واکنش وزارت معارف

اما پیش از این مجیب مهرداد سخنگوی وزارت معارف نیز موجودیت چنین شکایاتی را رد نکرده است.

وی گفت: "برای معلمین یک راه که امتحان رقابتی است وجود دارد و مسوولانی که از این روند سوء استفاده می‌کنند متخلف بوده و تحت پیگرد قرار خواهند گرفت".

مهرداد افزود: وزارت معارف پس از هر امتحان رقابتی برای رسیدگی به شکایات احتمالی هیئت تعیین می‌کند تا به شکایات‌ رسیدگی شود و این وزارت تلاش می‌کند تا موارد فساد را پیگیری کرده، حق را به حق دار برساند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار