ممنوعیت دشداشه پوشیدن اماراتی ها در کشورهای غربی!

دولت امارات در پی بازداشت شهروند خود به ظن عضویت در داعش در آمریکا، به اتباعش توصیه کرد در کشورهای غربی لباس سنتی نپوشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، احمد المنهالی، یک بازرگان 41 سالۀ اماراتی برای درمان به آمریکا سفر کرده بود که پلیس آمریکا روز چهارشنبه به شکلی خشونت‌بار وی را دستگیر کرد.

وی که سرپوش و لباس سنتی اعراب (دشداشه) بر تن داشت در یک هتل در شهر کلیولند در ایالت اوهایو در امریکا بازداشت شد.

براساس اعلام پلیس آمریکا، یکی از کارمندان هتل با توجه به تماس تلفنی این تاجر، تصور می‌کند که وی عضو گروه تروریستی داعش است.

تصاویر ویدئویی از حضور چندین پلیس مسلح در مقابل هتل، دستبند زدن و گشتن المنهالی و دراز کشیدن وی بر روی زمین به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

این تاجر در گفتگو با رسانه‌های اماراتی گفت: «آن‌ها با من وحشیانه برخورد کردند. من بر اثر رفتار خشونت‌بار آن‌ها در بازداشت اجباری خود، دچار آسیب و خونریزی شدم.»

پلیس آمریکا در نهایت المنهالی را آزاد کرد، اما وی به دلیل جراحات خود به بیمارستان منتقل شد.

پس از رسانه‌ای شدن این بازداشت، وزارت امور خارجۀ امارات با انتشار بیانیه‌ای در شبکۀ اجتماعی توییتر به اتباع خود توصیه کرد «برای امنیت خودشان از پوشیدن لباس سنتی در طی سفر، به خصوص در مراکز عمومی اجتناب کنند».

در پی گسترش دامنۀ حملات انتحاری گروه تکفیری و تروریستی داعش به غرب، موجی از اسلام هراسی و اسلام ستیزی در کشورهای اروپایی و امریکا به راه افتاده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۴ تير ۱۳۹۵
خخخخخخخخ
آخرین اخبار