سفر مارکو پولویی مربی اسلوونیایی در کشور

جست و جوی شهر به شهر مربی اسلونیایی برای یافتن استعداد های جدید رشته کوهستان به فارس رسید.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران : فدراسیون دوچرخه سواری به منظور گسترش رشته کوهستان در استانها  استعداد یابی در این رشته را آغاز کرده است و  پریموث استرانکار (مربی تیم ملی کوهستان)در تعدادی از شهرهای کشور می گردد تا از میان رکابزنان ،استعدادها را دریابد.به این منظور وی ابتدا فعالیت خود را در تهران سپس در مشهد و الان نیز در  استان فارس آغازکرده است.
 
تیم کوهستان در گذشته نقش کم رنگی داشت و در مسابقات برعکس تیم جاده مدالی کسب نکرده بود تا اینکه در مسابقات قهرمانی آسیا پس از تمریناتی که این مربی با تیم انجام داد و تمرکز بیشتر فدراسیون برای موفقیت در این رشته فرزاد خدایاری تاریخ این رشته را تغییر داد و مدال برنز مسابقات را از آن خود کرد.
 
مربی تیم ملی کوهستان امروز در فارس بازدیدی به این منظور از کوه سپیدان که مرکز تمرینات دوچرخه سواری رکابزنان محسوب می شود انجام می دهد تا علاوه بر انتخاب استعدادهای نهفته این استان از پیست های آنها دیدن کند.
 
در این خصوص با پریموث استرانکار مربی تیم ملی دوچرخه سواری کوهستان مصاحبه ای انجام دادیم که وی اظهار کرد:در برنامه کاری ام است که در چندین منطقه از شهرهای غربی ایران بازدید داشته باشم اما به خاطر ماه رمضان و تعطیلات دیدارم تا حدودی به عقب افتاد و هنوز خیلی جاهای دیگر از این کشور مانده که باید استعداد یابی انجام دهم .
 
وی افزود: در کل تمام ایران که مسیر کوهی دارد تمرینات ما در آن مناطق  انجام می شود. معمولا مناطقی که رکابزنان تمرینات دوچرخه سواری را انجام می دهند برای من جالب است و استعدادیابی هم به راحتی می توان کرد و با توجه به جوی که در این رشته حاکم است همه علاقمندند و درگیر این رشته می شوند همچنین دوست داریم کمکشان کنیم تا توسعه پیدا کند.
 
استرانکار در خصوص مهمانوازی ایرانیان در مدتی که  در کشور برای استعدادیابی  بازدید کرده است بیان کرد: با تمام کسانی که درارتباط بودم و فعالیت داشتم خوب بودند.
 
وی درخصوص میزان پیشرفت رکابزنان تاکنون تاکید کرد: برای پیشرفت در این رشته دوچرخه سوار خودش باید بخواهد تا به نتیجه برسد اما برخی از دوچرخه سوارن که رابطه نزدیکی با آنها دارم می دانم که جای پیشرفت دارند و می توان به آنها امید داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار