186 کشته و 7.5 میلیارد دلار خسارت سیل چین

سیل چین تا کنون 186 کشته برجای گذاشته و حدود 7.5 میلیارد دلار خسارت در پی داشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط مصر، سیل های جاری شده بر اثر باران های موسمی در جنوب و شرق چین تا کنون 186 کشته بر جا گذاشته است. این سیلها همچنین سبب ناپدید شدن 45 نفر، آوارگی 1.5 میلیون شهروند و خسارتهای مادی شده است که از 50 میلیارد یوان (حدود 7.5 میلیارد دلار آمریکا) فراتر می رود.

مسئولان مبارزه با سیل در چین اعلام کرده اند اوضاع همچنان نابسامان است؛ بطوری که گزارش های هواشناسی نشان می دهد مناطق جنوبی چین بزودی با دو موج از رگبارهای شدید در ده روز آینده مواجه خواهند شد. این در حالی است که انتظار می رود توفان "نپرتک" مناطق ساحلی شرق چین را در هفته آینده درنوردد.

طبق اعلام خبرگزاری شینهوای چین، این آب و هوای نامساعد که بسیاری از استانهای جنوبی و شرقی چین را درگیر کرده، سبب تخریب بسیاری از منازل و از بین رفتن مناطق وسیعی از زمین های کشاورزی شده است.   

اداره هواشناسی چین امروز بار دیگر هشدارهای خود را در خصوص بارانهای موسمی که بیشتر مناطق جنوبی کشور را فرا می گیرد، تکرار کرد. مقامات چین همچنین در خصوص افزایش سطح آب در رودخانه یانگ تسه و رودها و کانال های منشعب از آن هشدار دادند.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار