حد روزه‌داری برای ساکنان شهرهای بزرگ چقدر است؟ + فیلم

حجت‌الاسلام و المسلمین رضایی از اعضای دفتر استفتائات مقام معظم رهبری به سؤالاتی درباره حد روزه داری در شهرهای بزرگ پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین رضایی از اعضای دفتر استفتائات مقام معظم رهبری در خصوص حد روزه داری در شهرهای بزرگ اظهار داشت: ساکنان شهر تهران و دیگر شهرهای بزرگ می‌گویند که ما در داخل شهر چهل کیلومتر مسافت طی می‌کنیم و به همین مقدار از محل سکونت دور می‌شویم و به اطراف شهر می‌رویم.

وی ادامه داد: به طور مثال اگر از شمال شهر تهران به جنوب شهر (حرم حضرت عبد العظیم) برویم، فاصله 22 و نیم کیلومتر ( که فاصله ایست که یک شهروند می تواند پیش از ظهر برود و نمازش شکسته نشود و روزه اش صحیح باشد) را باید از محل سکونت حساب کنیم یا از آخرین نقطه شهر؟ در اینجا تکلیف چه خواهد بود؟

رضایی تصریح کرد: کسانی که مقلد امام خمینی(ره) هستند و در این مسئله از ایشان تقلید می‌کنند، اگر ساکن تهران هستند امام تهران را بلاد کبیره می‌دانند و می گویند مسافت 22 و نیم کیلومتر باید از محل سکونت محاسبه شود.

عضو دفتر استفتائات مقام معظم رهبری افزود: امام خمینی (ره) می‌فرماید اگر مسافت از 22 و نیم کیلومتر بیشتر باشد، روزه باطل و نماز شکسته است.

وی عنوان کرد: اما کسانی که مقلد امام نیستند و در این مساله از مقام معظم رهبری یا سایر مراجع عظام تقلید می کنند، باید بدانند که این مراجع تهران را بلاد کبیره نمی‌دانند و آنها تهران را شهر می‌دانند.

رضایی اظهار داشت: به این معنا که اگر کسی بخواهد از شمال شهر تهران به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (که در جنوبی‌ترین نقطه قرار دارد) برود، نباید 22 و نیم کیلومتر را از محل سکونت حساب کند و باید آن را از آخر شهر محاسبه کند.

وی خاطر نشان کرد: منظور از آخر شهر آن منطقه‌ای است که اگر شخص دو طرف را نگاه کند شهر نیست و دیگر خانه‌ای در آنجا وجود ندارد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار