ارومیه؛

تبدیل حجم بسیاری از کارت‌های پایان خدمت از کاغذی به هوشمند

حجم بسیاری از کارت‌های پایان خدمت از کاغذی به هوشمند تبدیل شده‌اند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،رئیس پلیس وظیفه عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: بی‌شک خدمت وظیفه طلب می‌کند که همپای سایر خدماتی که در سطح جامعه برای عموم ارائه می‌شود دستخوش تغییرات قرار گیرند بنابراین مسئولان دست‌اندرکار به فکر اجرای شناور آن افتاده تا در حداقل زمان ممکن آثار و برکات آن را در جامعه مشاهده و اطلاع‌رسانی کنند.

سرهنگ حبیب جعفرزاده گفت: قانون خدمت وظیفه عمومی بر مبنای نیاز و مقتضیات زمانه در حال تعدیل و بازنگری بوده و در آبان سال 90 مورد اصلاح قرار گرفت.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امروز در جامعه برخی خدمت مقدس سربازی را برای خود تکلیف دانسته و در زمان مقرر آن را به جای می‌آورند اما متاسفانه عده‌ای نیز آن را بیگاری تلقی می‌کنندوبنابراین اجرای این قانون برای همگان واجب است و کسانی که از قانون تبعیت می‌کنند تکلیف شناس و قانون‌مدار و آنهایی که قانون‌گریز هستند تنها خود را گرفتار ساخته و باید محدودیت‌های اجتماعی را تحمل کنند.

رئیس پلیس وظیفه عمومی استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: بی‌شک نیروی مسلح نیز برگرفته از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره خواهان ایجاد بستری مناسب برای مشمولان هستند تا خدمت سربازی برای آنها آسان و مفید فاید باشد پس در این زمنیه تدابیری اتخاذ می‌کنند.

وی با اشاره به مزایای سربازان متاهل اظهار داشت: در این باره سربازان متاهلی که به خدمت سربازی اعزام می‌شوند به ازای هر فرزند از سه ماه کسری خدمت بهره‌مند شده و مرخصی استحقاقی آنها همانند کارکنان کادر نیروی مسلح است.

حبیب‌زاده تصریح کرد: علاوه بر آن، کارکنان وظیفه متاهل می‌توانند هفته‌ای سه روز پس از وقت اداری برای مرخصی به نزد خانواده های خود رفته و علاوه بر آن می‌توانند در شهرستان محل سکونت همسران خود خدمت کنند.

وی با اشاره به جریمه مشمولان غائب بیان کرد: باید کسانی که سابقه حداقل هشت سال فرار از سربازی را دارند به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کرده و ثبت نام کنند چون برای این بازه زمانی غیبت، باید 10 میلیون تومان جریمه بپردازند.

رئیس پلیس وظیفه عمومی استان آذربایجان‌غربی با ابراز خرسندی از اینکه هم‌اکنون حجم بسیاری از کارت‌های پایان خدمت از کاغذی به هوشمند تبدیل شده‌اند افزود: هم‌اکنون تنها 356 کارت کاغذی برای تبدیل باقی مانده است.

رئیس پلیس وظیفه عمومی استان آذربایجان‌غربی افزود: اگر سربازی در حین خدمت متاهل یا صاحب فرزند شوند برای وی پاداش ازدواج و تولد فرزند اختصاص می‌یابد.

وی اظهار داشت: همه ساله تعداد بسیاری از مشمولان برای نیاز آموزش و پرورش در ابتدا در سپاه آموزش دیده و سپس به عنوان سرباز معلم در اختیار آن قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.