باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

"القاعده" در "شبه قاره هند" به دنبال چیست؟

مقامات هندی اعلام کرده اند که تاکنون شمار کمی از مسلمانان برای پیوستن به داعش و القاعده کوشیده‌اند.

به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تروریست‌های تکفیر داعش و القاعده تلاش می‌کند دامنه عملیات تروریستی و خرابکارانه خود را از منطقه غرب آسیا به اروپا و شرق آسیا سوق دهند. 


**آیا هندی ها به داعش می پیوندند؟

مقامات هندی اعلام کرده اند که تاکنون شمار کمی از مسلمانان برای پیوستن به داعش و القاعده کوشیده اند. هواداران گروه های تروریستی به ویژه داعش که برای انجام عملیات تروریستی در کشورهای محل زندگی خود جذب می شوند، به گرگ های تنها معروفند  .

القاعده در

پایگاه اینترنتی "اسکای نیوز" گزارش داد: دعوت القاعده در شبه قاره هند همچنین پس از هشدار مسئولین امنیتی و کارشناسان نسبت به این مساله بود که معتقدند این دو سازمان تروریستی می کوشند در منطقه بر یکدیگر برتری یابند.

"
عاصم عمر" رهبر القاعده در شبه قاهره هند در یک فایل صوتی در اینترنت که به وی نسبت داده شده، گفت: مسلمانان هند باید با الگو گیری از جوانان اروپا به پلیس هند و مسئولین بلندپایه این کشور ضربه بزنند چون آنان مسئول خشونت طایفه ای هستند
.

وی افزود: مسلمانان هند باید از قدرتشان برای استرداد حکومت از اشخاصی که قرنها بر آنان حکم راندند، استفاده کنند، حتی اگر با چاقو و شمشیر به صحنه آیند، تاریخ شاهد خواهد بود و هندوها در برابرتان چندان دوام نخواهند آورد.

القاعده در شبه قاهره هند از هنگام تاسیس مسلمانان را به حمله تحریک می کند، اما در مقابل مسلمانان هند که شمار آنان بیشتر از 160 میلیون نفر است چندان به چنین دعوت هایی اهمیت نداده اند.

کارشناسان امنیتی معتقدند شاید نفوذ فزاینده داعش، ایمن الظواهری، سرکرده القاعده را واداشته است تا برای برافراشتن پرچم در سراسر جنوب آسیا، شاخه‌ای از القاعده در هند تشکیل دهد . بنا بر اعلام شاهدان، یک گروه محلی پیرو داعش برای تقویت نفوذ خود در افغانستان و پاکستان در چند هفته اخیر اعلامیه هایی را در شهر پیشاور، و شرق افغانستان توزیع کرده است.


القاعده در

این دفترچه 12 صفحه ای موسوم به "فتح" به زبان پشتو و فارسی دری نگاشته،‌ و به طور عمده در اردوگاههای آوارگان افغان در حومه پیشاور توزیع شده است. روی این دفترچه تصویر یک اسلحه ای کی-47 به عنوان لوگوی این گروه چاپ، و در صفحات بعد از ساکنان خواسته شده است از این گروه حمایت کنند. همچنین شاهدان از نصب برچسب هایی متعلق به داعش روی شیشه خودروها در حومه پیشاور خبر دادند.

داعش ساخته و پرداخته سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی - اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است. "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در عراق، در زندان "بوکا" در اختیار آمریکایی‌‌ها بود.

با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویس های اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند، اما بازگشت این تروریست ها به کشورهای مبدا خود به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.

رویترز درباره شرایط افراط گرایی در شبه قاره هند و پاکستان گزارش داد: گروهی از عناصر طالبان پاکستان موسوم به "جماعت الاحرار" که از طالبان جدا شده اند، به تازگی از تروریست‌های داعش اعلام حمایت کرده اند.

احسان الله احسان، سرکرده جماعت الاحرار که یکی از شخصیت های معروف طالبان است در این زمینه عنوان داشت : ما به این گروه احترام می‌گذاریم و اگر از ما کمک بخواهند، این موضوع را بررسی و درباره آن تصمیم گیری خواهیم کرد.

"سمیع الله حنیفی"، امام جماعت منطقه ای در پیشاور که بخش عمده جمعیت آن افغان هستند گفت این دفترچه ها توسط گروهی محلی موسوم به خلافت اسلامی که حامی شدید داعش است، توزیع شده است.


**نشانه های نفوذ داعش در کشمیر نیز مشاهده شده است

نشانه های نفوذ داعش در کشمیر نیز مشاهده شده است. مقامات امنیتی کشمیر تحت کنترل هند اعلام کردند در پی مشاهده پرچم و پلاکاردهای داعش در این منطقه در تابستان،‌ تلاش کرده اند میزان حمایت از داعش را در این منطقه ارزیابی کنند.

تروریست‌های تکفیری داعش، القاعده و بوکوحرام در دو سال اخیر اقدامات تروریستی بسیاری در بنگلادش، نیجریه، فرانسه و ... انجام داده‌اند که نتیجه آن ریخته شد خون صدها انسان بیگناه بوده است.

یکی از کشورهایی که تروریست‌های داعش و القاعده حساب ویژه‌ای بر روی هند با جمعیت 160 میلون نفر باز کرده‌اند و اهمیت این کشور بیش از پیش برای تروریست‌ها آشکار شده و باید دید در آینده چه اتفاقاتی برای این کشور رخ می دهد.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار