در گیری بین طرفداران دو گروه طالبان در زابل؛ ده ها تن کشته شدند

مقام های محلی ولایت زابل در غرب کشور می گویند که میان دو گروه طالبان درگیری رخ داده است که در این جنگ ده ها تن از جنگجویان طالبان کشته و زخمی شده اند.

در گیری بین طرفداران دو گروه طالبان در زابل؛ ده ها تن کشته شدندبه‌گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلام جیلانی فراهی آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت زابل می گوید که رورز گذشته در میان دو گروه از طالب کشمکش های صورت گرفته که در نهایت این جنجال ها مبدل به درگیری شده است.
جیلانی می گوید که جنگ میان طرفداران ملا رسول و ملا هیبت الله آخند زاده رخ داده است که تلفاتی از دو طرف در پی داشته است.

ملا رسول شاخه ای انشعابی طالبان و مخالف ملا هیبت الله است.

آمر امنیت قوماندانی پولیس ولایت زابل می گوید که در این درگیری ۲۴ تن از دو طرف کشته شده و تعداد هم زخمی شده اند.

به گفته جیلانی این درگیری در منطقه "تنگی" ولسوالی خاک افغان رخ داده است، او مشخص نکرد که درگیری روز گذشته بین این دو فرمانده طالبان به چی دلیل صورت گرفته است.

پیش از این طرفداران دو گروه مخالف طالبان بین هم دیگردرگیری شده بودند.

گفته می شود که در درگیری روز گذشته، یکی از طرفداران از این فرماندهان طالبان بین گروه مخالف خود را انفجار داده است که دوازده تن از گروه مخالف کشته و تعداد هم زخمی شده اند.

آقای جیلانی می گوید که تا هنوز گزارش کشته شدن ۲۴ جنگجوی طالبان به آنان رسیده اما شماری زخمی های این درگیری تا هنوز مشخص نیست.

او همچنان گفت که در گزارش آمده است که یکی از سردسته های طالبان شامل کشته شده ها است.

پیش از این اما بین طرفداران وفادار به عبدالمنان نیازی و جنگجویان ملا اختر محمد منصور در ولایت زابل درگیری صورت گرفته بود که با وجود کشته و زخمی، دو طرف افراد هم دیگر را نیز به گروگان گرفته بودند.

ولسوالی خاک افغان در ولایت زابل در کنترل مخالفان مسلح دولت است که گفته می شود این منطقه از چندین سال به این طرف تحت کنترل آنان می باشد و نیروهای امنیتی کشور تا هنوز موفق نشده اند که خاک افغان را از وجود طالبان پاکسازی کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، طالبان ، زابل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.