مهاباد؛

استقبال مهابادی ها از عید سعید فطر

مهابادی ها خود را برای برگزاری عید سعید فطر آماده می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مردم کرد زبان و اهل سنت مهاباد پس از یک ماه روزه داری و در آستانه عید سعید فطر یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان ، خود را برای برگزاری باشکوه این عید مبارک و خجسته آماده کرده اند.

عید فطر در بین مردم مهاباد از جایگاه ویژه ای برخوردار است و کردهای اهل سنت این منطقه عید فطر را یکی از اعیاد بزرگ در دین اسلام می‌دانند.

در آستانه برگزاری این عید بزرگ ، بازار مهاباد از چند روز قبل از عید فطر حال و هوای عید را به خود گرفته و پر از مردمی شده که اقدام به خرید مواد غذایی و احتیاجات عمومی ویژه این روز می کنند.

اقشار مختلف مردم با حضور در بازار و خرید آجیل ، میوه ، شیرینی ، سبزی ، گوشت و دیگر مایحتاج عمومی خود را برای ورود به عید سعید فطر آماده کرده اند و در این میان مغازه های شیرینی فروشی در مقایسه با دیگر مغازه ها از ازدحام بیشتری برخوردار است.

رسانه ها فردا چهارشنبه را عید فطر اعلام کرده است و بر همین اساس جنب و جوش دیدنی در سطح شهر مهاباد و در بین خانواده ها برای برگزاری عید سعید فطر شدت گرفته است.

خیابان ها و بازارهای شهر مهاباد از میدان آرد ، میدان ملاجامی ، " تاریکه بازار " و " سربه رداش " و دیگر بازارهای محلی و به ویژه میدان تره بار این شهر مملو از جمعیت خریداران است.

مردم در حالی مشغول خریدهای ویژه این عید هستند که از هم اکنون عید را پیشاپیش به یکدیگر تبریک می گویند.

مردم مهاباد بر پایه سنت های دیرینه مذهبی ، مراسم و آداب و رسوم خاصی را در پایان ماه مبارک رمضان و روز عید فطر برگزار می کنند که تمام این آیین های خاص در این منطقه در عید فطر که از آن به جشن رمضان یاد می شود ، نشان از جایگاه والای دین اسلام در بین مردم اهل سنت مهاباد و نمادی از اعتقادات ریشه داری است که با آداب و رسوم و تشریفات ویژه و باشکوهی برگزار می شود.

جشن پایان ماه روزه مسلمانان ، جشن شور و شادی است و در میان مردم این خطه از کشورمان ماه رمضان ماه خیر و برکت و احسان و ماه تسبیح قرآن و ماه صیام و قیام است و روز عید فطر روزی با شکوه و با عظمت و پرشکوه ترین اعیاد کردها و همانند عید قربان و عید نوروز است.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.