بندرعباس؛

جذب هزار فارغ التحصیل رشته پرورشی دانشگاه فرهنگیان

معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از جذب هزار فارغ التحصیل رشته پرورشی دانشگاه فرهنگیان تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،حمیدرضاکفاش دیشب در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان گفت:نیروهای پرورشی و مشاور بر اساس نیاز هر استان در دانشگاه فرهنگیان مشغول تحصیل و پس از چهارسال در استان خود جذب می شوند.
وی افزود: 100 هزار نفر مربی و مشاور هم اکنون در کشور فعالیت می کنند .
معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان گفت: 25 هزار پایگاه تابستانی با ظرفیت 7 میلیون نفر دانش آموز در کشور از هفته دیگر فعالیت خود را آغاز می کند.
کفاش رقابت 3 هزار دانش آموز ممتاز قرانی در همدان،2 هزار دانش آموز ممتاز کشوری در نیشابور و اصفهان و برگزاری اردوهای دانش آموزی مناطق مرزی،اردوی دانش آموزان روستاها ،آموزش مربیان و همایش های همیار مشاور و دانش آموزان شایسته در رشته های مختلف را از برنامه های دیگر تابستان اعلام کرد.
معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: بیش از 36 هزار شهید دانش آموز، 50 هزار معلم شهید،150 هزار ایثارگر شاغل،28 هزار جانباز فرهنگی ،4 هزار و 500 آزاده معلم،75 هزار رزمنده ایثارگر و 14 هزار و 500 نفر فرزند شهید معلم از افتخارات وزارت آموزش و پرورش است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان هم در این مراسم گفت: برای پی بردن به ضعف های موجود در رسیدن به اهداف مد نظر امام راحل در زمینه تعلیم و تربیت ، عملکرد آموزش و پرورش در37سال گذشته باید آسیب شناسی شود
آیت الله نعیم آبادی از معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش خواست مشکل کمبود کولر مدارس و مدارس تخریبی را حل کند.
استاندار هرمزگان نیز در این مراسم گفت:آموزش و پرورش اساس یک کشور و یک خلقت است.
جاسم جادری افزود: امروز آموزش و پرورش ما پرچمدار هدایت انسانها برای رسیدن به رستگاری است و علاوه بر تعلیم و تربیت باید تزکیه را نیز به انسانها بیاموزد.
نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: زیرساخت اساسی و زیربنایی جامعه ما آموزش و پرورش است و تعلیم و تربیت نیاز اساسی جامعه ماست.
هاشمی تختی افزود: اقتصاد مقاومتی و فرهنگ اصیل اسلامی دو خواسته رهبر معظم انقلاب است که باید در جامعه اجرا شود.
احمد مرادی نماینده دیگر مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: هرمزگان در حوزه آموزش و پرورش با محرومیت دست و پنجه نرم می کند و باید نگاه مهربانانه به آموزش و پرورش داشت.
در پایان این مراسم از علی کرم پور مدیرکل پیشین آموزش و پرورش هرمزگان قدردانی و دانش هاشمی پور به عنوان مدیرکل جدید این اداره معرفی شد.
کرمپور به علت مشکلات جسمانی ناشی از جانبازی استعفا داده بود.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.