کرمانشاه؛

بسیج جامعه پزشکی مصدومین شیمیایی بان زرده را معاینه کردند

مردم روستای زرده از توابع شهرستان دالاهو بعد از گذشت سال های طولانی از جنایت بمباران شیمیایی توسط رژیم صدام بعثی، از مشکلات فراوان جسمی و روحی رنج می برند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ عبدی رییس شبکه  بهداشت و درمان شهرستان دالاهو گفت: جانبازان شیمیایی در روستای زرده 392 نفر هستند که جانبازی 312 نفر از آنها تایید شده است و پرونده 80 نفر از مردم این روستا برای ثبت نهایی در دست اقدام و بررسی است.
وی افزود: اکثر مصدومین بمباران شیمیایی دچار ناراحتی و بیماری های پوستی، چشمی، ریوی و اعصاب شده اند که مشکلات ریوی و پوستی آنها شایع تر از دیگر بیماری ها است.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دالاهو توضیح داد: کمیسیونی از طرف بنیاد شهید برای بقیه جانبازان برگزار می شود و درصد جانبازی آنها بررسی و تعیین می شود.
بیماری های پوستی و ریوی مشکلات طولانی مدت برای مصدومین ایجاد کرده اند
علی ابراهیمی متخصص پوست و مو گفت: مردم روستای زرده بیشتر دارای مشکلات پوستی هستند زیرا در معرض گازهای شیمیایی قرار گرفته اند و دچار مسمومیت شده اند.
وی افزود: مشکلات پوستی آنها بیشتر شامل سوختگی ها و تاول ها و جاهای سوختگی هایی است که در زمان قبی دچار تاول شده اند و بعد از تاول، جای سوختگی آن باقی مانده است و تغییر رنگ داده است.
متخصص پوست اضافه کرد: بیشتر مصدومین از خشکی پوست خود شاکی هستند زیرا سبب خارش و یک سری علایم برای آنها می شود که هر روز از آن رنج می برند و این علاوه بر علایم ریوی آنها است که در طولانی مدت برای آنها ایجاد شده است.
تعداد مصدومین شیمیایی روستای زرده بیشتر از آقایان است.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.