اردبیل؛

عید فطر روز بازگشت انسان به فطرت پاک خود ، یوم‌الجایزه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: عید فطر روز بازگشت انسان به فطرت پاک خود به عنوان یوم‌الجایزه محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مهدی ستوده افزود: حقیقت و فضیلت عید فطر در آن است که خداوند متعال دستور می‌دهد که گناهان و معاصی بندگانش به رحمت و مغفرت خود بخشیده شود و این همان جایزه عظیمی است که برای روز عید فطر به عنوان یوم‌الجایزه در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه بالاتر از عید فطر عیدی نداریم که در آن انسان به ذات، حقیقت و فطرت خود باز می‌گردند تا بعد از یک ماه روزه‌داری با رضایت در کنار معبود خود قرار گیرد، افزود: عید فطر حتی بالاتر از عید قربان، غدیر و یوم جمعه است که به عنوان ایام عید مسلمانان از آنها یاد می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: عید فطر روز بازگشت انسان به فطرت پاک خود به عنوان یوم‌الجایزه محسوب می‌شود.

ستوده به برخی از اعمال روز عید فطر اشاره کرد و گفت: در این روز آدابی باید رعایت شود به طوری که شب عید فطر فضیلتی کمتر از شب قدر ندارد و بهتر است مؤمنان در این شب با شب‌زنده‌داری زمینه جلب رضای الهی و مغفرت و رحمت او را فراهم کنند.

وی قرائت زیارت‌نامه امام حسین(ع) و غسل شب و روز عید فطر را از دیگر آداب این یوم بزرگ توصیف کرد و ادامه داد: پرداخت زکات فطریه و حضور در نماز عید فطر و تکرار تکبیر و ذکر خداوند متعال به عظمت و بزرگی در این روز مورد تأکید بیشتر است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.