ارومیه؛

راه اندازی پایگاه خدمات جامع سلامت دولتانچک شهیدان ژاله در سردشت

پایگاه سلامت دولتانچک در راستای طرح تحول نظام سلامت راه اندازی شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، کامل ممندی آذر کارشناس مسئول واحد گسترش مرکز بهداشت گفت: با اجرای برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت ارایه خدمات در این حوزه تغییر چشمگیری داشته و خواهد داشت و با گسترش و تکمیل برنامه پزشک خانواده، مراقبت‌های اولیه سلامت به شهرهای زیر 50-20 هزار نفر جمعیت ارایه می‌شود.

ممندی آذر با بیان اینکه گسترش خدمات و مراقبت‌های اولیه در قالب ایجاد مراکز سلامت و پایگاه سلامت تعریف شده است اظهار داشت: در همین راستا سردشت با توجه به قرار گرفتن در گروه شهرهای زیر 50-20هزار نفر جمعیت مشمول این خدمات شده است

ممندی آذر ادامه داد: برای شهرستان سردشت که جمعیت شهر آن حدود45000نفر بالغ بر 11000 خانوار میباشد یک پایگاه سلامت در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت به مجموعه مراکز و پایگاههای شهر سردشت اضافه شد.

کامل ممندی اذر در ادامه افزود: مراکز و پایگاه های سلامت روزانه خدمات مختلفی از جمله بیماریابی بیماریهای واگیر و غیر واگیر، توزیع مکمل های دارویی در مادران و کودکان و آموزش و مراقبت های زنان باردار و کودکان به صورت رایگان و خدمات مامایی ارائه می دهند.

مسئول گسترش مرکز بهداشت سردشت راه اندازی این پایگاه را در راستای طرح تحول نظام سلامت ذکر کرد و افزود: دراین پایگاه تعداد چهار نفر کارشناس بهداشتی بعنوان مراقبین سلامت و ماما فعالیت می کنند.

وی اهداف این طرح را دسترسی آسانتر مردم به خدمات و آموزش سبک زندگی سالم، ارتقا بهداشت جامعه و ارتقا سطح سلامت مردم عنوان کرد.

شایان ذکر است: پایگاه خدمات جامع سلامت دولتانچک شهیدان ژاله از مورخه سیزدهم تیر ماه 95 مناطق دولتانچک،سه راهی ژاژوکه، برده سپیان و محله مجبورآباد و محله شرکت نفت قدیم خانوارهای بین کوچه بال حبشی و خیابان پلیس انقلاب، می توانند با مراجعه به پایگاه سلامت دولتانچک به آدرس خیابان پلیس انقلاب کوچه شهید ژاله روبه روی مسجد دولتانچک مراجعه نمایند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: سلامت ، سردشت ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.