آبادان؛

ساماندهی وضعیت فاضلاب خرمشهر

خرمشهر از مشکلات ابتدایی رنج می برد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛امام جمعه خرمشهر گفت: مسئولان باید در بحث عمرانی شهرستان ورود پیدا کنند زیرا این منطقه همچنان از مشکلات ابتدایی رنج می برد.

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی در خطبه‌های نماز عید فطر با تبریک این روز پربرکت افزود: مسلمانان روزه‌دار ماه مبارک رمضان که با صبر و استقامت از آزمون رمضان سربلند بیرون آمده‌اند، در روز عید سعید فطر مسرور و شادمان هستند.

وی بر ضرورت حفظ حالات معنوی رمضان در دیگر ایام سال تأکید کرد و گفت: انسان‎ها باید با اصلاح خود زمینه را برای اصلاح جامعه فراهم کنند، تا جامعه هر چه بیشتر به سوی نور و معنویت حرکت کند.

امام جمعه خرمشهر، پرداخت زکات فطره را یکی از اعمال واجب در روز عید سعید فطر برشمرد و افزود: در صورتی که انسان ماه مبارک رمضان را روزه بدارد اما فطریه خود را نپردازد، گویی که این ماه را روزه نگرفته است.

حجت الاسلام موسوی در ادامه با دعوت از مردم به ویژه جوانان برای حضور پرشور در مساجد گفت: متاسفانه مساجد شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در وقت نماز جماعت‌ها خالی هستند، اگر مساجد ما از جمعیت پر باشد دیگر شاهد فقر در جامعه نخواهیم بود.

وی در بخش دیگری از خطبه های امروز با تاکید بر استفاده و حمایت از کالای تولید داخل کشور افزود: تا زمانی که از محصولات داخلی استفاده نکنیم، نباید انتظار اشتغال جوانان خود باشیم، مردم ما اگر تعصب استفاده از محصولات داخلی را نداشته باشند، هیچ اتفاقی در اقتصاد نخواهد افتاد.

خطیب نماز عید فطر خرمشهر گفت: در این مدت حدود ۵۰۰ هزار از کارخانه‌جات کوچک و بزرگ ما تعطیل شده است در حالی که همسایگان ما به‌دنبال تقویت کارخانه‌های خود هستند.


حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه اگر در خوزستان که از ظرفیت کشاورزی بسیار بالایی برخوردار است، استفاده و بهره برده شود حدود ۳۵۰ میلیون نفر قادر به استفاده از این محصولات کشاورزی هستند افزود: توجه به کشاورزی از مطالبات مقام معظم رهبری است و مسئولان باید در بحث کشاورزی و باغداری اقدام کنند و بستر را به‌طور جدی فراهم کنند.

وی  با بیان اینکه بعضی از کارگران چندین ماه حقوق نگرفته‌اند، گفت: من به شهردار گفتم که دو نفر در سازمان شهرداری هستند که عامل تحریک کارگران هستند من توصیه می‌کنم که شهردار این نفرات را اخراج کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.