پلیس ریو در آستانه المپیک: قادر به تأمین امنیت گردشگران نیستیم

نیروهای پلیس شهر ریو در برزیل اعلام کردند قادر به تامین امنیت گردشگران در المپیک 2016 نخواهند بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ حدود یک ماه مانده به برگزاری المپیک تابستانی 2016 در ریو دو ژانیرو در برزیل، پلیس این شهر اعلام کرد قادر به تأمین امنیت گردشگران نخواهد بود.

براساس گزارش‌ها خشونت در ریو افزایش یافته است و افسران پلیس با اظهار این‌که ماه‎‌هاست حقوق دریافت نکرده‌اند با دولت دچار اختلاف هستند.
نیروهای پلیس برزیل روز دوشنبه در ادامه اعتراضاتی که از اوایل ماه جاری آغاز شده است، باز هم با در دست داشتن بنرهایی با مضمون «به جهنم خوش آمدید» در مقابل فرودگاه اصلی ریو تجمع کردند.

این بنر از آغاز اعتصاب‌ نیروهای پلیس در فرودگاه‌های ریو به نماش عموم گذاشته شده و در آن نوشته شده است: «نیروهای پلیس و آتش‌نشان‌‎ها حقوق دریافت نمی‌کنند، هر کس به ریو دو ژانیرو بیاید، امنیت ندارد.»

قرار است المپیک تابستانی 2016 از 15 تا 31 مرداد 1395 در شهر بندری ریو دو ژانیرو برگزار شود، اما با توجه به هفته‌ها اعتصاب و نارضایتی، حتی ساکنین ریو نیز احساس امنیت نمی‌‎کنند.

یکی از ساکنان منطقه‌‎ای فقیرنشین در حومه ریو در گفت‌وگو با شبکه خبری سی.ان.ان گفت: «به نظر می‌رسد مقامات دستور داده‌اند که در دل مردم ترس ایجاد شود تا آرام بمانند و خارجی‌ها متوجه هرج و مرج در شهر نشوند.»
وی افزود: «آن‌ها (پلیس دولتی) اهمیتی نمی‌دهند اگر یک کودک میان آن‌ها و هدفشان ایستاده باشد و فقط شلیک می‌کنند.»

مقامات امنیتی برزیل در گفت‌وگو با سی.ان.ان اعلام کردند در طول سال‌های گذشته اقدامات مقتضی برای اخراج افسران پلیس خشن و کاهش استفاده از اسلحه صورت گرفته است.
این در حالی است که ادواردو پائیس، شهردار ریو اخیراً گفته بود عملکرد دولت برای تأمین امنیت مسابقات المپیک افتضاح است.

با وجود این شرایط، مقامات برزیل روز سه‌شنبه (15 تیر) پس از برگزاری مراسم اعطای مسئولیت تأمین امنیت مسابقات المپیک به نیروهای ملیِ این کشور، نشستی خبری برگزار کرده و به همگان اطمینان دادند که ریو برای برگزاری المپیک آمده است.
کارلوس آرتور نوزمن، رئیس کمیتۀ برگزاری ریو 2016 در این نشست خبری گغت: «ما آماده برگزاری رقابت‌ها هستیم حتی اگر امروز آغاز شوند.»
پائیس که در کنار وی نشسته بود، این سخنان را تأیید کرد، اما به بازدیدکنندگان هشدار داد که نباید انتظار شرایطی مشابه شیکاگو، نیویورک یا لندن را در ریو داشته باشند.

دولت سپس با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد شرایط برای برگزاری مسابقات المپیک آماده است و 85 هزار نیروی امنیتی تأمین امنیت ورزشگاه‌ها و فرودگاه‌های ریو را در طول رقابت‌ها برعهده خواهند داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار