اهواز؛

هواپیمای آتش نشان برای مهار آتش پتروشیمی بوعلی نیاز است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت:برای مهار آتش پتروشیمی بوعلی به هواپیمای آتش نشان نیاز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت:برای کنترل آتش سوزی در یکی از واحدهای مجتمع پتروشیمی بوعلی منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر به هواپیمای آتش نشان نیاز است.

هاشم بالدی افزود: پس از بروز آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بوعلی، ستاد مدیریت بحران در شهرستان بندر ماهشهر تشکیل شد و با همکاری بین بخشی از گسترش آتش به دیگر واحدها جلوگیری شد.

وی اظهار داشت: در سایت منطقه ویژه منقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) مخازن زیادی وجود دارد که اگر آتش به آن مخازن برسد امکان به خطر افتادن سلامتی شهروندان نیز وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: برای مهار آتش و اطفاء حریق، به بالگرد یا هواپیمای آتش نشان نیاز است که ستاد بحران کشور قرار است تا ساعتی دیگر این هواپیما را به بندر امام خمینی (ره) اعزام کند.

بالدی تصریح کرد: علت این آتش سوزی هنوز اعلام نشده و تیمی متشکل از کارشناسان خبره آتش نشانی استان خوزستان در حال بررسی آن هستند.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون تلفات جانی از این حادثه گزارش نشده است.

یکی از واحدهای مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا واقع در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی شهرستان بندر ماهشهر عصر چهارشنبه دچار آتش سوزی شد.

واحد px8003 پتروشیمی بوعلی دچار آتش سوزی شده است و برجی که در محل آتش سوزی در این پتروشیمی واقع شده است، بلندترین برج پتروشیمی های ایران بوده که سال 78 از سوی شرکت توسعه شبکه های صنعتی ایران و با استفاده از جرثقیل 1200 تنی نصب شده است.

مجتمع های شرکت های اطراف پتروشیمی بوعلی نیز تخلیه شده اند.

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در زمینی به مساحت 36 هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان، در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) واقع می باشد.

این شرکت وابسته به شرکت ملی صنایع پتروشیمی می باشد که در سال 1377 تاسیس گردید.


انتهای پیام/ض
برچسب ها: خوزستان ، اهواز ، ماهشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.