قیمت نفت بعد از کاهش دو روزه، بار دیگر افزایش یافت

قیمت نفت با وجود این که پس از دو روز افزایش یافت، اما بازارها بابت عرضه بیش از حد بنزین آمریکا، محتاط هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، روز چهارشنبه بعد از دو روز کاهش، قیمت نفت دوباره افزایش پیدا کرد اما تحلیل گران هشدار می دهند بازار به دلیل عرضه مازاد بر نیاز بنزین از سوی آمریکا و نگرانی های اقتصادی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، تحت فشار خواهد ماند.

قیمت نفت برنت، شاخص بازار جهانی نفت، به دنبال کاهش 4.1 درصدی روز سه شنبه، با افزایش 76 سنتی به 48 دلار و 72 سنت در هر بشکه رسید.

نفت خام آمریکا نیز به قیمت 47 دلار و 43 سنت در هر بشکه فروش رفت که افزایش 1.78 درصدی یعنی 83 سنتی داشت. روز سه شنبه، قرارداد آن با کاهش 5 درصدی به 46 دلار و 60 سنت رسیده بود. قیمت بنزین هم بعد از رسیدن به کمترین قیمت سه ماه اخیر خود، 25 سنت افزایش داشت.

قیمت سهام آمریکا نیز مدت کوتاهی بعد از گشایش از بیم تاثیرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر اقتصاد جهانی، کاهش داشت. ارزش پوند انگلیس نیز به کمترین میزان 31 سال اخیر خود رسیده است.

بانک انگلیس نیز با کاهش میزان سرمایه مورد نیاز ذخیره ای بانک ها، اقداماتی انجام داده است تا اطمینان حاصل شود بانک های انگلیسی کماکان توان پرداخت وام خواهند داشت زیرا اعتماد به کسب و کار در انگلیس در حال از بین رفتن است.

از آن سو، فوربس گزارش داد قیمت طلا باز هم افزایش داشت و روز چهارشنبه به بالاترین قیمت 27 ماه اخیر خود رسید. قیمت نقره نیز افزایش خوبی داشت و روز سه شنبه به بالاترین قیمت دو سال اخیر خود رسید.

طلای کامکس تحویلی ماه آگوست، با افزایش 7 دلار و 70 سنتی به 1366 دلار و 40 سنت درهر اونس رسید. نقره کامکس تحویل ماه سپتامبر هم با افزایش 22 سنتی، به هر اونس 20 دلار و 13 سنت رسید.

خلاصه مذاکرات نشست کمیته بازار آزاد فدرال، مشخص کرد که هیچ اطلاعات جدید یا سرنخی وجود ندارد که بازارها را به تکاپو وادارد و در نتیجه، بازارها آرام بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
قیمت نفت ،گاز،طلا، اورونبوم ،اکتیو ،جواهرات، آهن آلات ، سنگ ها،وهر چیز مورد معدنی کشورهای جهان به سال ۲۰۰۵،۱۳۸۴,۱۴۲۶ می باشد ،
ودیگر أین قیمت ها ثابث می مانند .
آخرین اخبار